باسورین: اطلاعات دونتسک به طرح عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی اوکراین دست یافت

© Sputnik / Sergei Averinسرویس های اطلاعاتی جمهوری دونتسک از افزایش تسلیحات ارتش اوکراین در خط تماس خبر دادند
سرویس های اطلاعاتی جمهوری دونتسک از افزایش تسلیحات ارتش اوکراین در خط تماس خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
سرویس اطلاعاتی دونتسک از دست یابی به طرح عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی اوکراین در دونباس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد باسورین، سخنگوی رسمی شبه نظامیان خلق جمهوری دونتسک: سرویس اطلاعاتی دونتسک موفق به دریافت طرح عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی اوکراین شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، این عملیات پنج روز به طول می انجامید. هدف آن تحت فشار و بیرون راندن جمعیت روسی زبان به روسیه و به دست آوردن کنترل کامل قلمرو دونباس است.
در جمهوری های خودخوانده از ترس اینکه در روزهای آینده، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، دستور حمله به ارتش را صادر کند، اقدام به تخلیه زنان، کودکان و افراد مسن به روستوف کردند.
درگیری در شرق اوکراین هشت سال است که ادامه دارد و در این مدت، طبق آمار سازمان ملل، بیش از 13000 نفر قربانی و حدود 44000 نفر دیگر زخمی شده اند. کاهش تنش در نشست گروه تماس در پایتخت بلاروس مورد بحث قرار گرفته است. توافقات مینسک به عنوان مبنایی در نظر گرفته شده است که اصلاح قانون اساسی، آتش بس و خروج تسلیحات سنگین از خط تماس را پیش بینی می کند.
تنش ها در دونباس توسط ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو که در حال پمپاژ سلاح به اوکراین و اعزام مربیان نظامی به آنجا هستند، دامن می زند. مسکو بارها خواستار توقف عرضه تسلیحات شده، زیرا این امر می تواند کی یف را وارد ماجراجویی های نظامی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала