آمادگی "جی7" برای گفتگو با روسیه

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagچرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
در گروه کشورهای " جی 7" برای گفتگو با روسیه در خصوص امنیت اروپا ابراز آمادگی کردند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره توسط وزارت خارجه آلمان، در گروه کشورهای " جی 7" برای گفتگو با روسیه در خصوص امنیت اروپا، تحکیم اعتماد و کنترل بر تسلیحات ابراز آمادگی کردند.
در بیانیه وزارت خارجه آلمان که پس از دیدار کشورهای عضو "جی7" طی کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر شد، آمده است:" ما اعلامیه چندی پیش روسیه در اینباره را مد نظر قرار دادیم که در آن فدراسیون روسیه برای همکاری دیپلماتیک ابراز آمادگی نموده است. ما بر تعهد خود در قبال روسیه برای انجام گفتگو در خصوص مسائلی که برای طرفین سودمند باشد، مانند امنیت اروپا، کاهش خطرات، شفافیت، تحکیم اعتماد و کنترل بر تسلیحات تأکید می کنیم".
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
لاوروف: ناتو همواره گمان می‌کند که برترین است
گفتنی است که اواخر سال 2021 میلادی، روسیه طرح توافق با آمریکا و ناتو در باره تضمین امنیتی را منتشر کرد. مسکو از جمله از شرکای غربی خواهان دریافت تضمین حقوقی در خصوص خودداری از گسترش آتی ناتو بسوی شرق و عضویت اوکراین به این ائتلاف و عدم ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای مابعد شوروی شده است. همچنین در این طرح، روسیه درخواست عدم استقرار تسلیحات ضربتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای ائتلاف آتلانتیک شمالی در اروپای شرقی به مواضع سال 1997 میلادی را مطرح کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала