پیش بینی بالا آمدن بی سابقه سطح آب دریاها در امریکا

© REUTERS / Iranian Army / West Asia News Agency Боевые корабли России, Ирана и Китая во время военно-морских учений "CHIRU-2022" в Аравийском море
Боевые корабли России, Ирана и Китая во время военно-морских учений CHIRU-2022 в Аравийском море - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
سطح آب دریاهای ایالات متحده آمریکا ممکن است در 30 سال آینده به اندازه ای بالا برود که برابر میزان بالا آمدن سطح آب آنها طی 100 سال گذشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش فدرال جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، سطح آب دریاها در در شهرهای ساحلی ایالات متحده ممکن است در 30 سال آینده به طور متوسط ​​بین 25 تا 30 سانتی متر بالا رود که به اندازه بالا آمدن سطح آب در دوره 1920 تا 2020است.
محققان این گزارش را یک زنگ بیداری برای تمام جهانیان می نامند.
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ
ریک اسپینراد، سخنگوی NOAA، نتیجه گیری های انجام شده را یک زنگ بیدارباش جهانی خواند که پژوهشگران آنرا به صدا در آورده اند . همچنین خاطرنشان می شود که ایالات متحده تنها کشوری نیست که ممکن است تحت تأثیر بالا آمدن سطح آب دریاها قرار گیرد.
پژوهشگران تخمین می زنند که با این سرعت بالا آمدن آب، سطح آب دریاها تا پایان قرن می تواند بیش از 2 متر بالاتر رود .
این گزارش همچنین می گوید که تا سال 2050، سیل ها "10 برابر بیشتر از امروز" رخ خواهند داد. در عین حال، تعداد سیل های بزرگ با پیامدهای ویرانگر پنج برابر بیشتر خواهد بود
ذکر این نکته حائز اهمیت است که مشروط بر اینکه سطح فعلی انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین حفظ شود، سناریوهای تیره و تار شرح داده شده در گزارش فوق الذکر به واقعیت تبدیل خواهند شد. محققان امیدوارند که گزارش آنها سیاست گذاران را متقاعد کند که "کشوری آماده برای تغییرات آب و هوایی" بسازند که بتواند از مردم و دارایی هایی آنها در سال های آینده محافظت کند.
به هر حال، محققان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که در حال حاضر انرژی هسته ای بهترین راه برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала