پوشیلین از آرایش نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف دونباس خبر داد

© Sputnik / Viktor Tolochkoنشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود
نشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور منطقه خودخوانده خلق دونتسک از آرایش نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف قهرآمیز دونباس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری منطقه خودخوانده خلق دونتسک روز جمعه اظهار داشت که نیروهای مسلح اوکراین دارای آرایش نظامی بوده و برای تصرف اجباری دونباس آماده هستند.
پوشیلین تصریح کرد: نیروهای مسلح دشمن در آرایش نظامی هستند و آماده تصرف قهرآمیز دنباس هستند.
رئیس جمهوری منطقه خودخوانده خلق دونتسک در خطاب به ساکنان این جمهوری اعلام داشت که در ارتباط با وضعیت خطرناک در دونباس، خروج ساکنین به روسیه از ۱۸ فوریه سازماندهی شده است. پوشیلین تاکید کرد که مکان‌های پذیرایی و اسکان شهروندان از هم اکنون در منطقه روستوف آماده است.
دومای دولتی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
درخواست فوری نمایندگان دوما از پوتین برای به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک
پوشیلین بیان داشت: از امروز، ۱۸ فوریه، یک خروج متمرکز جمعی از ساکنین به فدراسیون روسیه سازماندهی شده است. اول از همه، زنان، کودکان و افراد مسن خارج می‌شوند. خروج موقت جان شما و عزیزانتان را نجات خواهد داد. با توافق با رهبری فدراسیون روسیه، مکان هایی برای پذیرایی و اسکان شهروندان ما در منطقه روستوف آماده شده است.
وی افزود: همه شرایط برای انتقال سریع در ایست های بازرسی ایجاد شده است، روسای شرکت ها و موسسات باید خروج خانواده های کارمندان خود را سازماندهی کنند.
این در حالی است که وزارت امور خارجه اوکراین گزارش‌های مربوط به تهاجم یا خرابکاری توسط نیروهای امنیتی کی یف در صنایع شیمیایی را رد کرد و اعلام داشت: کی‌یف چنین اقداماتی را در دونباس انجام نمی دهد و برنامه ریزی نمی کند، بلکه منحصرا متعهد به حل و فصل دیپلماتیک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала