لحظه به لحظه با اخبار جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک

© Sputnik / Valeriy Melnikovامیدواری جمهوری خلق لوهانسک به برگزاری نشست گروه تماس
امیدواری جمهوری خلق لوهانسک به برگزاری نشست گروه تماس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
روسای جمهور مناطق خودخوانده خلق دونتسک و لوهانسک از ساکنین این جمهوری‌ها خواستند تا وارد خاک روسیه شوند.
17:03
لئونید پاسچنیک، رئیس جمهور منطقه خودخوانده خلق لوهانسک اعلام داشت که نیروهای مسلح اوکراین در حال برنامه ریزی برای پیشرفت در قلمرو این جمهوری هستند.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهور منطقه خودخوانده خلق دونتسک از آرایش نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف قهرآمیز دونباس خبر داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات روسیه - بلاروس اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر، برعکس، شاهد تشدید اوضاع در دونباس هستیم.
17:12
رئیس جمهور منطقه خودخوانده خلق لوهانسک از ساکنان این جمهوری خواست تا در اسرع وقت وارد روسیه شوند. پاسچنیک به سران مناطق و افسران اجرای قانون دستور داد تا از تخلیه تسهیلات اجتماعی اطمینان حاصل کنند و به ساکنان جمهوری کمک کنند تا به فدراسیون روسیه عزیمت کنند.
رئیس جمهوری منطقه خودخوانده خلق دونتسک در خطاب به ساکنان این جمهوری اعلام داشت که در ارتباط با وضعیت خطرناک در دونباس، خروج ساکنین به روسیه از ۱۸ فوریه سازماندهی شده است. پوشیلین تاکید کرد که مکان‌های پذیرایی و اسکان شهروندان از هم اکنون در منطقه روستوف آماده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی در مورد تخلیه ساکنین دنباس: من هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه اکنون در آنجا اتفاق می‌گذرد، ندارم.
18:15
وزارت آموزش و پرورش جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک از خالی کردن مدارس شبانه روزی و یتیم خانه‌ها و عزیمت به فدراسیون روسیه خبر داد.
وزارت بهداشت جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک نقاطی را برای ارائه خدمات پزشکی در ایست های بازرسی در مرز با فدراسیون روسیه مستقر کرد.
صف‌هایی متشکل از صدها خودرو در پمپ بنزین‌های دونتسک تشکیل شده است.
دیمیتری شوچنکو، رئیس اداره شهر یاسینوفاتا اظهار داشت: نخستین اتوبوس‌ها حامل شهروندان جمهوری خودخوانده خلق دونتسک روز جمعه ساعت ۲۰:۰۰ (به وقت مسکو) حرکت خواهند نمود.
وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری خلق لوهانسک و جمهوری خلق دونتسک، پیشنهادهای کی‌یف برای برگزاری نشست فوق العاده گروه تماس را رد کردند.
19:09
وقوع انفجار در چند ده متری ساختمان دولت خودخوانده خلق دونتسک در مرکز دونتسک. در حال حاضر، آتش در محل انفجار قابل مشاهده است، ساختمان های مجاور آسیبی ندیده اند.
21:35
نماینده جمهوری دونتسک: نظامیان اوکراین از خمپاره برای شلیک استفاده کردند، نیروهای امنیتی از خمپاره های 120 میلی متری به حومه گارلووکا شلیک کردند.
به گفته نماینده جمهوری خلق دونتسک، 18 مین شلیک شده است.
00:20
اولین پناهندگان از دونباس به اردوگاه نزدیک روستوف در روسیه رسیدند.
تصاوير از كودكان تخليه شده از دونتسک به روسیه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала