لاوروف: بیانات غرب در مورد "تهاجم" روسیه به اوکراین تبلیغاتی، جعلی و ساختگی است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد بیانات غرب در مورد "تهاجم" روسیه به اوکراین تبلیغاتی، جعلی و ساختگی است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در مصاحبه با شبکه "راشا تودی" گفت "من مطمئن هستم که افرادی که کم و بیش به سیاست خارجی علاقه مند هستند متقاعد شده اند که همه اینها تبلیغات، جعلی و ساختگی است. نکته اصلی این است که نویسندگان این جعلیات خودشان به آنچه در مورد آن صحبت می کنند اعتقاد دارند. آنهااز این صحبت ها خوششان می آید. اگر خودشان از این کار خوششان می آیند، بفرمائید. پرا نباید به این کار بپردازند؟ به گفته وزیر امور خارجه روسیه ، این باعث لبخند می شود.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: "این آدمهای بزرگسال هر روز پیش‌بینی‌ها و ناسزاهایی را "پخش" می‌کنند. مجله پولیتیکو تا به حال چندین بار تاریخ "تهاجم" را تغییر داده است. اکنون 20 فوریه را اعلام کرده است. در همان زمان، تراس وزیر امورخارجه بریتانیا ، گفت که "تهاجم" ممکن است در هر زمانی برای چندین ماه دنبال شود. وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی) بلینکن گفته است که "تهاجم" ممکن است طی چند هفته یا حتی چند روز اتفاق بیفتد. ما می دانیم که وزارت امور خارجه آمریکا به طور محرمانه به متحدان خود در ناتو اطلاع داده است که ما باید تا پایان فوریه منتظر "تهاجم" بود. در همان زمان، دبیرکل ائتلاف (ینس) استولتنبرگ ... اعلام کرد که آنها هیچ داده ای در مورد احتمال صد درصد "حمله" ندارند".
 لندن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
انتشار نقشه "حمله روسیه به اوکراین" در بریتانیا+ عکس
لاوروف خاطرنشان کرد که به موازات آن وزارت خارجه انگلیس می گوید: هر اتفاقی بیفتد، ما باید مراقب خود باشیم. آنها می گویند حتی اگر روسیه نیروها را خارج کند، تهدید ناپدید نخواهد شد. آنها برای آینده "خشت" می گذارند. وقتی تمرینات تمام شد، نیروها به پادگان ها باز خواهند گشت. این روند در حال انجام است، آنها می گویند حتی اگر روسیه نیروهای خود را به جایی که دائماً در آنجا مستقر هستند بازگرداند، این تهدید همچنان وجود خواهد داشت."
طرح های منتسب به روسیه برای تشدید تنش در اطراف اوکراین در مسکو قاطعانه تکذیب می شود و روسیه دائماً اعلام می کند که کسی را تهدید نمی کند و همه این بیانات بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی ناتو بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه است. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود، روسیه هیچ بهانه ای برای بروز وضعیت درگیری در اطراف اوکراین ایجاد نمی کند. علیرغم بازگشت نیروهای روسی به محل استقرار دائمی خود پس از رزمایش، بیانات مبنی بر اینکه روسیه ظاهراً در حال تدارک اقدامات تحریک آمیز در اوکراین است، همچنان از غرب منتشر می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала