گزارش و تحلیل

سال ها سرمایه گذاری، ارتش پوتین را به یک نیروی پرقدرت تبدیل کرده است

© Sputnik / Alexey FilippovВоеннослужащие на полигоне в Алабино
Военнослужащие на полигоне в Алабино - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
تایمز انگلیس: ارتش روسیه اکنون نسبت به هر زمان دیگری پس از سقوط شوروی، قدرتمندتر است.
اسپوتنیک، جیمز هَکِت، سردبیر راهنمای The Military Balance چاپ IISS ، که پتانسیل نظامی سالانه همه کشورهای جهان را ارزیابی می کند، گفت که در اوایل دهه 1990، روسیه مجبور شد بسیاری از پروژه ها را در زمینه تسلیحات و فناوری های نظامی به تعویق بیندازد. با این حال، از زمان درگیری با گرجستان در سال 2008، مسکو سرمایه گذاری زیادی در نوسازی نیروهای مسلح خود، نوسازی کامل تانک ها و سیستم های توپخانه سنگین خود، و سازماندهی و نوسازی نیروی دریایی خود انجام داده است.
ارقام این ارزیابی سالانه نشان می‌دهد که کل بودجه دفاعی روسیه که شامل مسکن نظامی، هزینه‌های اجتماعی و حقوق بازنشستگی می‌شود، 62.2 میلیارد دلار بوده است که نسبت به 57.3 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش یافته است. با این حال، خانم فِنِلا مَک‌گورتی، عضو ارشد موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (IISS) خاطرنشان کرد که در شرایط واقعی، هزینه‌های دفاعی روسیه حتی از 60.8 میلیارد دلار به 55.7 میلیارد دلار در این دوره کاهش یافته است. و دکتر جان چیپمن، مدیر عامل IISS گفت که ترس از رشد پتانسیل نظامی روسیه به "عنصر مهمی در ایجاد انگیزه در کشورهای اروپایی برای افزایش هزینه های دفاعی تبدیل شده است."
پهپاد «لانست» روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
ارتش روسیه از پهپاد کامیکادزه مدرنیزه شده علیه تروریست ها در سوریه استفاده کرد
هزینه های دفاعی در اروپا در سال گذشته 4.8 درصد رشد کرد که بالاترین میزان ثبت شده برای هر منطقه از جهان است. کشورهای اروپایی "پس از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و مداخله نظامی این کشور در شرق اوکراین، به هزینه‌های دفاعی خود رو آوردند."
در گزارش IISS همچنین آمده است که "این تحولات به طور چشمگیری وضعیت امنیتی این قاره را تغییر داده است و نگرانی ها در مورد تحولات نظامی چین و روسیه به نیروی محرکه تحقیقات و توسعه گسترده سایر کشورها در حوزه نظامی تبدیل شده است."
در برآوردی که برای 171 کشور تهیه شده است، بریتانیا از هند پیشی گرفته و سومین هزینه دفاعی بزرگ دارد. بودجه دفاعی بریتانیا در سال گذشته 71.6 میلیارد دلار بود که تنها ایالات متحده (754 میلیارد دلار) و چین (207.3 میلیارد دلار) بیشتر هزینه کردند. روسیه بعد از هند پنجم شد.
دکتر چیپمن گفت که نیروهای مسلح روسیه امروز اساساً با نیروهایی که در جنگ کوتاه با گرجستان در سال 2008 شرکت کردند، تفاوت دارند. اکنون ارتش روسیه بیشتر از سربازان قراردادی تشکیل شده است، نه سربازان وظیفه، و سلاح های آن، از جمله زرادخانه هسته ای، بسیار مدرن تر است. وی افزود: موشک های کروز روسیه می توانند اهداف را از برد بیش از 2000 کیلومتر مورد اصابت قرار دهند.
دکتر چیپمن همچنین گفت که روسیه دارای سیستم های دفاع هوایی متحرک موثر و نیروی هوایی مدرن است. او اضافه کرد: شاید پیشرفت کمتری در نوسازی نیروهای زمینی صورت گرفته باشد، با این حال، توانایی آنها برای مانور زمینی بسیار فراتر از چنین توانایی های اوکراین است." او گفت که روسیه "طیف وسیعی از ابزارها، از جمله حملات سایبری" را در اختیار دارد و افزود که روسیه به جای تهاجم تمام عیار که غرب آن را ممکن می داند، می تواند "عملیات زمینی محدود" از جمله تصرف مناطق شرقی را انجام دهد.
فوربس: ارتش اوکراین برای دفع حمله روسیه از کریمه آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
گزارش و تحلیل
فوربس: ارتش اوکراین برای دفع حمله روسیه از کریمه آماده می شود
کامنت خوانندگان:
Little Englander
بودجه نظامی بریتانیا در سال گذشته 71.6 میلیارد دلار بود. ظاهراً عمدتاً برای نگهداری ارتش منشیان هزینه شده است. چند ماه پیش یک آگهی دیدم: "مدیر برنامه تنوع جنسیتی و نژادی و غیره. 100000 پوند در سال "...
این در حالی است که بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی ما منسوخ شده است.
پوتین و شی جین پینگ هر کاری می خواهند می کنند!
Dick Marlow
سال ها سرمایه گذاری ارتش پوتین را به یک نیروی مرگبار مدرن تبدیل کرده است.
و تمام این سرمایه گذاری ها توسط گازی که آلمان از روسیه خریداری کرد، پرداخت شد.
Joebananas
چگونه است که بریتانیا حدود 10 میلیارد پوند بیشتر از روسیه برای "دفاع" هزینه می‌کند و با این حال روس‌ها ارتش بسیار بزرگ‌تری نسبت به ارتش ما در هر سه شاخه اصلی نیروهای مسلح دارند؟
Glenn Praill
این به این دلیل است که وزارت دفاع بریتانیا 30 پوند برای یک آچار ساده خرج می کند در حالی که شما می توانید آن را با قیمت 12 پوند در هر فروشگاه سخت افزاری خریداری کنید!
Tony Jones
بالآخره، یک نمای عادی از روسیه. آنها 62.2 میلیارد دلار برای دفاع هزینه می کنند. اتحادیه اروپا در مجموع 200 میلیارد دلار، بریتانیا 71.6 میلیارد دلار و ایالات متحده 754 میلیارد دلار هزینه می کنند.
بدین طریق روسیه در مجموع با 62 میلیارد دلار در مقابل آمریکا و ناتو دارای 1200 میلیارد دلار است. شاید اکنون بتوانیم بفهمیم که چرا روسیه از حضور ناتو در جلوی دروازه خود تا این حد عصبی است.
Peter Braid
اگر روسیه به ناتو می‌پیوندد، همه ما می‌توانستیم با خیال راحت به خانه برگردیم!
Realty Cheque
این سوال پیش می آید که پول دفاعی ما کجا می رود؟ ظاهرا دوستان بوریس جانسون از قراردادهایی که می گیرند بسیار خوشحال هستند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
لاوروف: بیانات غرب در مورد "تهاجم" روسیه به اوکراین تبلیغاتی، جعلی و ساختگی است
Owen Thomas
سقوط دلار هیچ تاثیری بر خرید تجهیزات نظامی ارتش روسیه ندارد: بالاخره بیشتر آن را خودشان تولید می کنند!
Scepticus
اقتصاد روسیه از نظر تولید ناخالص داخلی کوچکتر از اقتصاد ایتالیا است. اما از نظر برابری قدرت خرید تقریباً معادل اقتصاد آلمان است. روسیه تمام تسلیحات خود را در داخل کشور تولید می کند، بنابراین مقایسه صحیح با تولید ناخالص داخلی نیست، بلکه با برابری قدرت خرید است.
Samuel Roberts
بریتانیای کبیر هند را دور زد و سومین هزینه نظامی جهان شد! و اما هزینه های نظامی ما کجا رفت؟ ما ناوهای هواپیمابر داریم اما کشتی های پشتیبانی نداریم، ارتش کوچک شده با تانک های قدیمی داریم، و نیروی هوایی سلطنتی با تعداد ناچیزی هواپیماهای جنگی مدرن داریم!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала