۵ هزار تن سیب‌زمینی احتکارشده در استان لرستان کشف شد +ویدئو، عکس

© Sputnik / Pavel LisitsynСвежевыкопанный картофель
Свежевыкопанный картофель  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
پنج هزار تن سیب زمینی احتکار شده به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در این شهرستان سلسله استان لرستان کشف و ضبط شد.
به گزارش اسپوتنیک، یونس آزادپور، دادستان شهرستان سلسله (الشتر) روز چهارشنبه اعلام کرد پنج هزار تن سیب زمینی احتکار شده به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در این شهرستان سلسله استان لرستان کشف و ضبط شد. وی درباره این مطلب، به رسانه‌های ایرانی اظهار داشت: "ماموران تیم ویژه فرماندهی انتظامی شهرستان سلسله با کسب خبر مبنی بر احتکار سیب‌زمینی در چند انبار بلافاصله با همکاری تعزیرات حکومتی وارد عمل شدند. و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از انبارهای مذکور، پنج هزار تن سیب‌زمینی را که به صورت غیرقانونی احتکار شده بود کشف و پنج نفر را در این رابطه دستگیر کردند."
وی با اشاره به مصادره‌کردن سیب‌زمینی‌های کشف‌شده به نفع دولت، گفت: "دستور داده‌ایم که این سیب‌زمینی‌ها با توجه به شرایط نامناسب نگهداری در انبارهای مربوط و خرابی زودرس به مکان‌های مناسبی منتقل شود تا اداره جهاد کشاورزی که متولی اصلی تنظیم بازار است با همکاری ادارات تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت آن‌ها را با نرخ عادلانه به فروش برساند و یا این محصول در سردخانه‌ها نگهداری تا در زمان مناسب به بازار عرضه شود."
بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف عنوان می‌کنند سیب‌زمینی از اقلام اساسی مردم است. بیچاره مردم ایران که هر روز خبر از احتکار و اختلاس می‌شنود و گویا در سراسر ایران افراد سودجو در حال احتکار هستند و با بازی دادن مردم برای خود کاسبی می‌‌کنند.
کاربران عنوان می‌کنند بسیارند انبارهایی که مواد غذایی مختلفی را برای بالا قیمت ذخیره کرده‌اند اما متاسفانه دولت پس از دستگیری افراد احتکار کننده آنها را به قید وثیقه آزاد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. این کاربران معتقدند برای عبرت بسیاری از این افراد سودجو بایستی برخورد بسیار جدی برای این مجرمان حتی در حد اعدام در نظر گرفت که اینگونه با وضعیت معیشتی مردم و وجهه‌ی دولت بازی نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала