گزارش و تحلیل

فرمان هیستریک بایدن: کی یف را ترک کنیم!

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesجو بایدن، رئیس جمهور امریکا
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
لو فیگارو: بایدن عشق خود به اوکراین را اعلام کرده و در عین حال اقتصاد آن را نابود می کند و "تهاجم" روسیه را پیش بینی می نماید.
لو فیگارو می نویسد: بایدن عشق خود به اوکراین را اعلام کرده و در عین حال اقتصاد آن را نابود می کند و "تهاجم" روسیه را پیش بینی می نماید.
اسپوتنیک، رنو ژیرار مفسر لو فیگارو فرانسه می نویسد: به نظر می رسد رئیس جمهور ایالات متحده همچنان به ابداع یک استراتژی بزرگ ادامه می دهد. و این سومین نوآوری استراتژیک او در عرصه بین المللی است. اول، خروج عجولانه نیروها از افغانستان. سپس تحقیر بی مورد متحد حق پس از ایجاد اتحاد اوکوس. و اکنون هیستری غیرقابل توضیح و بیهوده ناشی از رزمایش روسیه و بلاروس.
پوتین بارها تکرار کرده است: هیچ حمله ای به اوکراین صورت نخواهد گرفت. بایدن با اشاره به خطر قریب الوقوع حمله روسیه، دستور خروج پرسنل دیپلماتیک و نظامی آمریکا از اوکراین را صادر می کند. او حتی به متحدان هشدار داد که تانک های روسی در سپیده دم چهارشنبه در سراسر زمین یخ زده دشت های وسیع اوکراین پیشروی خواهند کرد. اطلاعات آمریکا چقدر خوب کار می کند! پس از عراق در سال 2003 و ادعای سلاح‌های کشتار جمعی در آن، سیا عاقل‌تر شد: جعلی‌ها و فیک های ساده‌تری می‌سازد.
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
لاوروف: ناتو همواره گمان می‌کند که برترین است
بایدن عاشق اوکراین است – پسرش زمانی شغلی با درآمد خوب در آنجا پیدا کرد. یک کشور جوان و زیبا در نتیجه فروپاشی اتحاد شوروی پس از یک مهمانی مست یلتسین، کراوچوک و شوشکویچ که مخفیانه در 8 دسامبر 1991 در یک خانه شکار در بلووژسکایا پوشچا Belovezhskaya Pushcha (جنوب غربی بلاروس) ترتیب داده شد، بوجود آمد. در زمستان 2013-2014، در جریان حوادث میدان در مرکز کی یف، اوکراینی ها وفاداری کورکورانه خود را به اروپا "اثبات" کردند و سپس در اوت خونین 2014، فرزندان خود را شجاعانه برای جنگ به دونباس فرستادند. و سپس در ژانویه 2015 یک جنگ دیگر رخ داد. در همین حال، الیگارش های اوکراینی فساد را بعنوان یک سیستم ایجاد کرده اند.
البته مردم اوکراین شایسته بهترین حاکمان هستند. اما، اگر بایدن اینقدر اوکراینی‌ها را دوست دارد، پس چرا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد که از اوکراین فرار کنند؟ آیا مقامات دیپلماتیک آمریکایی که برای کار خود حقوق می گیرند، نباید در لحظه خطر نزدیک دوستان اوکراینی خود بمانند؟ بیایید جدی بگیریم، آقای بایدن. شما با هیستری خود، سرمایه گذاران را ترسانده اید و اقتصاد اوکراین را به شدت تنبیه کرده اید. یا همه اینها فقط برای این است که آلمانی ها مجبور شوند گاز روسیه را کنار بگذارند و شیل آمریکایی بخرند که چند برابر گرانتر است؟
و بعد، آقای رئیس جمهور ایالات متحده، شما شرایط را با آرامش کافی ارزیابی نکرده اید. تمرینات نظامی انجام شد. اما آیا از پاییز تاکنون حداقل یک حادثه مرزی یا دریایی بین روس ها و اوکراینی ها یا بین روس ها و کشورهای ناتو رخ داده است؟ خیر. البته آقای پوتین نرم و کرکی نیست. اما آیا افسر سابق کا گ ب یک شخصیت ژئوپلیتیکی بی پروا است؟ و چه علاقه ای برای حمله به اوکراین دارد؟ برای مقابله با جنگ چریکی در قلب اروپا؟
پوتین گفت که روسیه در بخش امنیت چگونه عمل می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
پوتین گفت که روسیه در بخش امنیت چگونه عمل می کند
بدون شک ولادیمیر پوتین نسبت به غرب بسیار سختگیر است. او دریغ نمی کند که به راهزنان سایبری خود اجازه دهد تا به زیرساخت های ما نفوذ کنند. اما، وقتی بدون هیستری به او گوش می دهیم، می فهمیم که تا حدودی حق با اوست.
آیا این درست است که پس از تصمیم مسکو برای خروج نیروهایش از آلمان شرقی، غرب در قبال گورباچف ​​تعهداتی مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق را پذیرفت؟ به گفته جک متلاک، آخرین سفیر آمریکا در اتحاد شوروی، این درست است.
پوتین متهم است که در اوت 2008 به جدایی طلبان اوستیایی در گرجستان کمک نظامی کرده است. اما مگر ناتو در مارس 1999 به جدایی طلبان کوزوو در صربستان کمک نظامی نکرد؟
پوتین به عنوان یک ژئوپلیتیک کلاسیک، نگران امنیت قلمرو روسیه است. او نمی خواهد اوکراین به ناتو بپیوندد. چقدر این درخواست ظالمانه است؟ بیایید یک سوال از خود بپرسیم: اگر روسیه وارد یک اتحاد نظامی با مکزیک شود و موشک هایی را با هدف زیرساخت های آمریکا در آنجا مستقر کند، واشنگتن چه واکنشی نشان خواهد داد؟
وزیر خارجه ترکیه: عملیات علیه داعش را شمال تا جنوب سوریه ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد
کامنت خوانندگان:
anonyme 90216
شتباه اولیه رهبری اوکراین این بود که سعی کردند مشکل مناطق شرقی را با توسل به ابزار نظامی حل کنند. این واکنش نظامی و تشدید تنش خونین پس از آن زمینه را برای الحاق کریمه فراهم کرد.
Almaviva
واضح است که بایدن "مقدس" در میان آشفتگی فوق العاده در سیاست داخلی خود فقط در تلاش است تا کمی حمایت به دست آورد!
Yann
سرانجام یک مقاله عاقلانه در مورد "تهاجم روسیه" که اگر آمریکایی ها تبلیغات جنگ طلبانه خود را متوقف کنند، اتفاق نخواهد افتاد.
Axolotl
مقاله در واقع بسیار معقول است. چگونه رهبر یکی از سه کشور قدرتمند جهان می تواند اینقدر فاقد صلاحیت باشد؟ به نظر می رسد که روسای جمهور اخیر آمریکا به دلیل عدم درک شرایط محلی و تاریخی که سایر مردمان را شکل داده است قابل توجه هستند.
Tierceron
بایدن فاجعه ای برای صلح جهانی است.
Bachaga
چرا کاری شود تا روسیه از حق دفاع از مرزهای خود محروم گردد؟ حادثه ای با موشک های مستقر در کوبا را به یاد بیاوریم! امروز هم همین وضعیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала