پاسخ مسکو در مورد تضمین های امنیتی منتشر شد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه واکنش مسکو به پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو واکنش روسیه به پاسخ آمریکا در مورد تضمین های امنیتی را به سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما اعلام می کنیم که طرف آمریکایی به عناصر اساسی پیش نویس معاهده با ایالات متحده که توسط طرف روسی در زمینه تضمین های امنیتی تهیه شده بود، پاسخ سازنده ای نداد.
خاطرنشان شده که موضوع مورد بحث در مورد رد گسترش بیشتر ناتو، خروج از "فرمول بخارست" مبنی بر اینکه "اوکراین و گرجستان به عضویت ناتو درآیند" و رد ایجاد پایگاه‌های نظامی در قلمرو کشورهایی که قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند و عضو ناتو نبودند و همچنین استفاده از زیرساخت های آنها برای انجام هرگونه فعالیت نظامی است. و همچنین بازگشت قابلیت های نظامی، از جمله حمله، و زیرساخت های ناتو به وضعیت سال 1997، زمانی که پیمان روسیه - ناتو امضا مورد نظر است.
بر اساس متن پیام، در غیاب آمادگی طرف آمریکایی برای توافق بر سر تضمین های محکم و الزام آور قانونی برای تضمین امنیت ما از سوی ایالات متحده و متحدانش، روسیه مجبور به پاسخگویی از جمله از طریق اجرای اقداماتی با ماهیت نظامی-فنی خواهد بود.
در این سند تاکید شده است که "تهاجم به اوکراین" وجود ندارد و برنامه ریزی نشده است.
این وزارتخانه گفت: "اتهامات "مسئولیت روسیه برای تشدید تنش" را نمی‌توان جز به عنوان تلاشی برای اعمال فشار بر و بی‌ارزش کردن پیشنهادهای روسیه برای تضمین‌های امنیتی تفسیر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала