موج مهاجرت به لوله‌کش و آشپز و کابینت‌ساز رسید +عکس

© Fotolia / Pink Badgerچمدان
چمدان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
مهاجرت به مسئله بسیار مهمی برای ایران تبدیل شده است. افزایش تقاضا برای مهاجرت حتی در آمارهای رسمی نیز به تایید رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، سید محمد حسینی، فعال اقتصادی می‌گوید: "موج مهاجرت در ایران به نقطه خطرناکی رسیده و لازم است هر چه زودتر با تدوین شرایط و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی، حراست از منابع انسانی و سرمایه‌ای کشور در دستور کار قرار گیرد."
بررسی‌ها نشان از آن دارد که افرادی فاقد استانداردهای پیشین مهاجرت، حالا در صددند از ایران بروند. این فعال اقتصادی با هشدار نسبت به این اتفاق افزود: «تا سال‌های گذشته افرادی که واجد خصوصیات خاص بودند و در طبقه مشخصی حضور داشتند، متقاضی مهاجرت بودند، اما در دو سال اخیر موج مهاجرت به آدم‌های عادی رسیده است، کسانی که در سال های گذشته فاقد استاندارد مهاجرت شناخته می شدند.»
وی اضافه گرد: "مدیران برخی شرکت هایی که کار مهاجرت انجام می‌دهند، شخصا به من اعلام کردند که قبلا هفته ای سی تا چهل درخواست برای مهاجرت داشتند که از سوی افرادی با تخصص های بالا و درس خوانده ارائه می شد اما در شرایط فعلی تعداد این درخواست برای این شرکت‌های معمولی به ۱۸۰ درخواست رسیده است که نشان از افزایش میل به مهاجرت در ایران دارد. جالب است در میان متقاضیان مهاجرت از لوله کش تا کابینت‌ساز و آشپز و برق کار و آرایشگر و... نیز دیده می شوند، این یعنی اگر تا دیروز فقط درس خوانده‌ها می خواستند از ایران بروند، امروز صاحبان حرف و افرادی که حرفه‌ای را بلدند نیز متقاضی مهاجرت هستند و این نشانه‌های باید سیاستگذار را نگران کند."
اغلب این افراد در پاسخ به این سوال که چرا می‌خواهید از ایران مهاجرت کنید می‌گویند آنجا حقوق بیشتری دارم و می‌توانم راحت‌تر زندگی کنم، این عبارت راحت‌تر خیلی مساله و عبارت مهمی است، این نشان می‌دهد چشم انداز آنها نسبت به آینده کشور دیگر چندان روشن نیست و نوعی خستگی و نگرانی در آن‌ها وجود دارد. وی گفت: "بهترین نیروها را در این مملکت پرورش می‌دهیم اما متاسفانه آنها که امکان بیشتری دارند به اروپا و کانادا و امریکا می‌روند و کسانی که امکان کمتری دارند راهی ترکیه و امارات می‌شوند. جالب این است که همین کشورها برای گرفتن نیرو از ایران برنامه ریزی می‌کنند و این بسیار نگران کننده است."
بسیاری از کاربران نسبت به این آمار عنوان می‌کنند ایران چندین سال است کشوری برای زندگی نیست هرکس شانس بیاورد و بتواند مهاجرت کند باید خدارا شکر کند چرا که باقی آینده خودش را حرام نکرده است. وقتی خودشان گفته بودند اگر ناراحتید از ایران بروید از همان روز به شکل عجیبی همه در حال رفتند و احتمالا انتظار چنین آمار روزافزونی را نداشتند، پس نگرانی به خرج ندهند چراکه این رفتن‌ها عواقب مدیریت نادرست کشور و نتایج صحبت‌ها و عمل نکردن‌های خودشان است.
جمعی هم عنوان می‌کنند پس به این دلیل است که روز به روز وعده وام و خونه و زمین به خانواده‌ها می‌دهند در عوض مردم را تشویق به فرزندآوری می‌کنند احتمالا آمار مهاجرت نیرو‌های انسانی و کار و نخبگان را که در حال افزایش است نگرانشان کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала