حقوق شاغلان در سال آینده حداقل۶۰ درصد افزایش می‌یابد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حقوق کارمندان و کارگرانی که کمترین میزان دریافتی را دارند(حداقل حقوق ها) براساس برنامه ریزی انجام شده در بودجه سال آینده کشور، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنج‌شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: برهمین اساس و در بودجه، حداقل حقوق کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان تعیین شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس برای سال جدید، میزان حقوق های پایین(کمترین رقم) ۶۰ درصد و حقوق های بالا(رقم های بالا) ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
حاجی بابایی تصریح کرد: اعتبارات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده چراکه مسکن کلیدواژه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۱ یکی از پر امیدترین بودجه‌های تدوین شده برای اقشار مردم و همچنین حوزه های تولید و اشتغال در اصناف مختلف است.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: برای نخستین بار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده که برای هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان می شود.
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
جزئیات احکام حقوق و دستمزد کارمندان ایران در کمیسیون تلفیق
به گفته حاجی بابایی، این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان، قابلیت افزایش تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در راستای کمک برای رونق حوزه اشتغال و تولید را دارد.
نماینده مردم همدان در خانه ملت افزود: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد و در قالب این تبصره، تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم پرداخت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مسکن از اولویت های بودجه ۱۴۰۱ است به نحوی که حرف نخست بودجه را مسکن می زند، افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال آینده است.
حاجی بابایی گفت: همچنین ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص یافته است، افزود: در سال آینده هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی‌کند.
وی اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای خرید نهاده‌های دامی اختصاص یافته است که اقدامی مهم و قابل توجه محسوب می شود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث فرهنگی بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: به فرهنگ و هنر نیز در بودجه سال آینده توجه ویژه ای شده به شکلی که ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала