افزایش قیمت ها در بریتانیا رکورد 30 ساله را شکست

© Sputnik / Alex McNaughtonحامیان فلسطین سفیر اسرائیل را مجبور به فرار کردند +فیلم
حامیان فلسطین سفیر اسرائیل را مجبور به فرار کردند +فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی CNBC می نویسد که نرخ تورم در بریتانیا رکورد 30 ساله را شکسته است. نرخ سالانه افزایش قیمت که در دسامبر 5.4 درصد بود، در ژانویه به 5.5 درصد افزایش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، برعکس، نرخ تورم ماهانه 0.1 درصد کاهش داشته است. تحلیلگران انتظار کاهش حتی بیشترتورم را داشتند اما نتیجه نهایی بدتر از پیش بینی آنها بود.
بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد تورم در ماه آوریل به اوج خود رسیده و به 7.25 درصد افزایش یابد(در مقایسه با 6 درصد در همان ماه، طبق پیش بینی دسامبر).
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
بایدن: تورم سنگین، این دیگر چه حرف مفتی است + فیلم
یکی از عناصر تشکیل دهنده تورم عمومی ، شاخص قیمت ها برای مصرف کننده است که در ژانویه 4.9 درصد افزایش یافت (پس از افزایش 4.8 درصدی در دسامبر). برق، سوخت و مواد غذایی بیشترین سهم را در افزایش قیمت ها داشتند.
علاوه بر این، طوری که موسسه مطالعات مالی انگلیس قبلاً هشدار داده، افزایش تورم به طور اجتناب ناپذیری بر هزینه های مربوط به پرداخت بهره بدهی دولتی این کشور تأثیر می گذارد. بر اساس برآوردهای اولیه، این هزینه ها در دو سال آینده 23 میلیارد پوند (31 میلیارد دلار) بیشتر خواهد شد. انتظار می‌رود که رشد نرخ‌ بهره بدهی دولتی از ماه آوریل آغاز شود.
در اوایل فوریه، داده‌های مربوط به نرخ تورم در ایالات متحده منتشر شد. نرخ تورم در ژانویه به 7.5 درصد در سال رسید که از سال 1982 بی سابقه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала