آمریکا: تعامل غیرمستقیم به یک مانع در مذاکرات وین تبدیل شده است

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که رد و بدل پیام‌ها از طریق شرکای اروپایی به یک مانع در مذاکرات وین تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت: دست‌کم در مونیخ انتظار دیدار میان وزیران امورخارجه دو کشور را ندارم.
پرایس تصریح کرد: ما اکنون به صورت غیرمستقیم تعامل داریم، بدین شکل که پیام هایی را از طریق شرکای اروپایی مان رد و بدل می کنیم و این به یک مانع در مذاکرات تبدیل شده است، مذاکرات فنی پر از جزئیات و پیچیده است.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
گزارش و تحلیل
بازی تروئیکا با کارت بدهی انگلیس سر میز مذاکرات وین
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیان داشت: ما بارها گفته‌ایم که گفت وگوی مستقیم در وین به نفعمان است، دست کم به نفع تلاش هایمان برای حصول توافق است و می توانیم بفهمیم که آیا دستیابی به بازگشت متقابل به برجام ممکن است یا خیر.
پرایس در پاسخ به این سوال که "آیا تهران اراده و تمایل سیاسی در این روزهای پایانی را دارد؟" خاطر نشان کرد: در روزهای آینده می توان ارزیابی قطعی را ارائه داد اما همان طور که گفتم در مقطع تعیین کننده‌ای هستیم که تمام طرف ها باید تعهدات سیاسی را بپذیرند، تعهداتی که اگر بخواهیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم، ضروری هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала