آشکار شدن "حلقه ضعیف" دنیای غرب

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر طرح لندن برای "جنگ سیاسی" علیه "دشمنان اقتدارگرا"
طرح لندن برای جنگ سیاسی علیه دشمنان اقتدارگرا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
بحران اوکراین باعث آن شد تا "حلقه ضعیف" دنیای غرب آشکار شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "بلومبرگ"، مکس هاستینگز،خبرنگار بریتانیا، در نشریه مذکور نوشت که بحران اوکراین باعث آن شد تا "حلقه ضعیف" دنیای غرب آشکار شود که این حلقه "آلمان" است. نویسنده مقاله منتشره در نشریه نامبرده، به اعلامیه اولاف شولتس صدراعظم آلمان توجه کرد که در آن آمده بود " حمله" روسیه به اوکراین برای خط لوله "جریان شمال -2" ایجاد خطر می کند.
هاستینگز، آلمان را به وابستگی به مسکو متهم کرد. او یادآور شد که آلمانی ها و اجداد آنها در طول تاریخ، جنگجوترین قوم بودند. میرابو، انقلابی فرانسوی حتی "پروسی" را " ارتشی نامیده بود که دارای دولت است".
بریتانیا درحال بررسی راه‌ هایی برای پرداخت بدهی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
بریتانیا درحال بررسی راه‌ هایی برای پرداخت بدهی ایران
به عقیده هاستینگز، آلمان آن " حلقه ضعیف" است که مانع از هرگونه تلاشی برای تحکیم دفاع و امنیت اروپا می شود. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که در اروپا بطور کلی سعی می کنند مسائل دفاع خود را به گردن آمریکا بیاندازند که حتی در رابطه با همسایگان، آلمان مجزا می شود: برلین فقط 1,4 تولید ناخالص ملی را خرج می کند که کمتر از استاندارد ناتوست، در حالی که بودجه نظامی آمریکا 3,7 درصد تولید ناخالص ملی است.
به نوشته هاستینگز، برلین برخلاف واشنگتن و لندن، اسلحه به اوکراین ارسال نکرد و حتی ارسال هویتزرهای ساخت آلمان به دیگر کشورها را ممنوع کرد. بخش اعظم ساکنان آلمان از دولت خود در خصوص عدم ارسال اسلحه به اوکراین حمایت می کنند.
گفتنی است که فدراسیون روسیه تمام اتهامات را رد کرده و یادآور می شود که کی یف توافق مینسک را رعایت نمی کند. مقامات اوکراین نظامیان خود را در خطوط تماس متمرکز کرده و با سلاح های ممنوعه، شبه نظامیان را مورد هدف قرار می دهند. مهمترین دلیل تشدید اوضاع، اقدامات آمریکا و ناتو اعلام شده است که مشغول "تزریق" انواع سلاح به اوکراین هستند و به این ترتیب آن کشور را به ماجراجویی نظامی سوق می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала