نکاتی درباره گربه که ممکن است ندانید

© Sputnik / Natalia Seliverstovaگربه
گربه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
گربه ها موجودات شگفت انگیزی هستند، شما هرگز از آنها خسته نمی شوید. می‌توانید بی‌وقفه تماشا کنید که چگونه آنها می‌پرند، شادی می‌کنند، شکار می‌کنند، یا برعکس، چگونه با زیبایی به صورت چمبره زده به شکل توپ به خواب می‌روند. اما آیا شما همه چیز را در مورد این حیوان خانگی خود می دانید؟
به گزارش اسپوتنیک، برخی از نکات درباره گربه که شاید ندانید، از این قرار هستند:
1. گربه ها برخلاف سگ ها گوشتخواران اجباری محسوب می شوند. این بدان معناست که آنها برای زنده ماندن باید حتماً گوشت بخورند. بنابراین، رژیم گیاهخواری برای گربه ها منع مصرف دارد. این در حالی است که سگ‌ها شکارچیان اختیاری هستند و ممکن است برای مدتی محصولات گوشتی نخورند.
2. کتاب رکوردهای گینس دیگر مطالب مربوط به "چاق ترین گربه" را به روز نمی کند. این کار از ترس اینکه صاحبان گربه عمداً به حیوانات خانگی خود بیش از حد غذا بدهند انجام می شود.
3. وقتی گربه ها به آرامی پلک می زنند، در اصل می گویند "دوستت دارم". آنها در طبیعت وحشی به آرامی چشمان خود را باز و بسته می کنند تا اعتماد خود را نشان دهند.
4. مصریان باستان وقتی گربه هایشان می مردند ابروهای خود را می تراشیدند. نشانه ماتم بود. آنها تا ازمانی که ابروهایشان دوباره رشد می کرد برای از دست دادن حیوان خانگی خود سوگواری می کردند.
5. یک ایستگاه راه آهن در ژاپن وجود دارد که گربه ها در آن به عنوان رئیس کار می کنند.
6. برخی از گربه ها راه رفتن غیرعادی دارند. ابتدا هر دو پنجه راست و سپس هر دو پنجه پای چپ را حرکت می دهند. شترها و زرافه ها به همین ترتیب راه می روند.
گربه در زمین بازی در مسابقه فوتبال در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
گربه آزاری فوتبالیست فرانسوی سبب شد آدیداس قراردادش را با وی لغو کند +عکس، ویدئو
7. اگر گربه شما را لیس زد، او شما را دوست دارد. مراقبت از دیگران در دنیای اجتماعی این حیوانات بسیار مهم است.
8. برخی از گربه ها ترجیح می دهند آب جاری بنوشند. در طبیعت، تصور می شود که این چهارپایان از آب ایستاده اجتناب می کنند زیرا ممکن است آلوده باشد. طبق یک روایت دیگر، این گربه ها دوست دارند با آب فقط بازی کنند.
9. از لحاظ تاریخی، گربه ها خوشان خود را اهلی کرده اند. آنها شروع به زندگی در کنار انسان ها کردند زیرا جوندگانی را شکار می کردند که در مکان هایی که محصولات کشاورزی در آنجا ذخیره می شد، وجود داشتند.
10. بینی گربه دارای اثر منحصر به فرد شبیه به اثر انگشت انسان است.
11. گربه ها بیش از نیمی از روز را در خواب می گذرانند. این بدان معناست که یک گربه سه ساله تنها یک سال و نیم از عمر خود بیدار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала