شرکت متعلق به ایلان ماسک درباره کشته شدن میمون ها در جریان تحقیقات خود توضیح داد

© AP Photo / Jin Liwang / Xinhua متعلق به ایلان ماسک درباره کشته شدن میمون ها در جریان تحقیقات خود توضیح داد
 متعلق به ایلان ماسک درباره کشته شدن میمون ها در جریان تحقیقات خود توضیح داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
شرکت متعلق ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی به نام Neuralink که توسط گروه دفاع از حقوق حیوانات، وابسته به کمیته پزشکان هوادار پزشکی مسئول (PCRM) به کشتن میمون ها در طول تحقیقات خود متهم شده، در اینباره توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، متن توضیحات در سایت رسمی شرکت متعلق به ایلان ماسک منتشر شده است.
به گفته سخنگویان شرکت تحقیقاتی ایلان ماسک، آنها هیچ رنجی برای حیوانات آزمایشی خود ایجاد نکردند. به نوبه خود، فعالان حقوق حیوانات اعلام کردند که در طی آزمایشات در شرکت متعلق به ماسک، از بین 15 میمونی که جان خود را از دست دادند، تنها هشت رأس بدون عذاب مرده و و بقیه در عذاب جان باختند.
 کاشت موفقیت آمیز تراشه در میمون توسط شرکت ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
کاشت موفقیت آمیز تراشه در میمون توسط شرکت ایلان ماسک
در توضیحات شرکت انجام دهنده آزمایشات گفته می شود :ما در شرکت Neuralink به رفتار انسانی و اخلاقی با حیوانات متعهد هستیم. چگونگی استفاده از هر میمون به دقت برنامه ‌ریزی و سنجیده شده بود تا بین آزمایش‌های علمی و استانداردهای اخلاقی برای استفاده از حیوانات تعادل برقرار شود".
همچنین افزوده می شود که دو میمون در "تاریخ های برنامه ریزی شده برای پایان آزمایش" برای جمع آوری داده های بیولوژیکی از بین برده شدند. در همان زمان، شش میمون دیگر به دلیل عوارض جراحی، خرابی تراشه یا عفونت هایی که با دستگاه مورد استفاده مرتبط بود، معدوم شدند.
در ماه فوریه، کمیته پزشکان هوادار پزشکی مسئول شکایتی علیه شرکت ماسک به وزارت کشاورزی ایالات متحده ارائه کرد. به گفته این سازمان، تحقیقات انجام شده توسط Neuralink مغایر با قوانین حمایت حیوانات در ایالات متحده است، زیرا درد و رنج حیوانات را به حداقل نرسانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала