سوخت زیستی حاصل از ذرت بدتر از بنزین است

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر سوخت زیستی حاصل از ذرت بدتر از بنزین است
سوخت زیستی حاصل از ذرت بدتر از بنزین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
اشتراک
دانشمندان در ایالات متحده دریافتند که انتشار گازهای گلخانه ای از سوخت های زیستی بیشتر از گازوئیل است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون مشخص شد که استفاده از اتانول زیستی حاصل شده از ذرت در بنزین معمولی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نشده است.
برنامه فدرال استاندارد سوخت تجدیدپذیر ایالات متحده باعث افزایش میزان کشت ذرت شده شده است که از اتانول ذرت برای افزودن به بنزین استفاده می شود. دانشمندان دریافته اند که سوخت زیستی ذرت در واقع بدتر از بنزین معمولی است - به دلیل افزایش استفاده از کودها و بدتر شدن کیفیت آب، انتشار کربن از آن حداقل 24 درصد بیشتر است. استاندارد سوخت تجدیدپذیر یک برنامه فدرال آمریکا است که سوخت حمل و نقل فروخته شده در ایالات متحده را ملزم می کند که حاوی حداقل حجم معینی از سوخت های تجدیدپذیر باشد.
اما انجمن سوخت های تجدیدپذیر با نتایج این مطالعه مخالفت کرد. رئیس آن، جف کوپر، این روش را "بسیار ناقص" خواند، زیرا دانشمندان از تصاویر ماهواره‌ای برای اندازه‌گیری گازهای گلخانه‌ای استفاده کرده اند. گزارش وزارت کشاورزی آمریکا در سال 2019 نشان داد که انتشار گازهای گلخانه‌ای اتانول ذرت 39 درصد کمتر از بنزین معمولی است - با انتشار کمتر در هر مرحله، از تولید مواد خام گرفته تا گازهای خروجی ناشی از سوختن سوخت در خودرو.
بودجه این مطالعه تا حدی توسط فدراسیون ملی حیات وحش، یک سازمان غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست که منتقد سرسخت استاندارد سوخت تجدیدپذیر فدرال است، تامین شد. طبق قوانین هر سوخت حمل‌ونقلی که در ایالات متحده فروخته می‌شود باید حاوی حداقل مقدار سوخت تجدیدپذیر باشد - این سهم برای اتانول بیش از ده درصد نیست. این برنامه قرار است به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. با این حال، بحث در مورد استفاده از سوخت های زیستی اکنون در ایالات متحده داغ شده است و پالایشگاه های نفت برای تجدید نظر در استاندارد فدرال فشار می آورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала