تغییرات آب و هوایی چالش برانگیز برای بشریت

اشتراک
هوئسونگ لی: چالش‌های مرتبط با تبعات این تغییرات هیچ‌گاه تا این حد زیاد نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه " یونایتد نیشن"، هوئسونگ لی، رئیس هیات کارشناسان سازمان ملل در امور تغییرات آب و هوایی تاکید کرد که چالش‌های مرتبط با تبعات این تغییرات هیچ‌گاه تا این حد زیاد نبوده است.
سازمان ملل نسبت به تغییرات آب و هوایی این پدیده را برای جهان و زیست بسیار جدی و چالش برانگیز هشدار داده است.
هیات کارشناسی سازمان ملل روند تصویب گزارش جدیدی درباره تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی را آغاز کرد. در این گزارش آمده که دمای کره زمین به دنبال گذشت بیش از یک قرن و نیم از آغاز پیشرفت‌های ناشی از استفاده از انرژی‌های فسیلی حدود ۱.۱ درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یافته است.
پیش بینی اقلیم شناس از زمان وقوع یک فاجعه جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
پیش بینی اقلیم شناس از زمان وقوع یک فاجعه جهانی
بخش سوم این گزارش که درباره راه‌های کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود ماه آوریل منتشر خواهد شد. کارشناسان سازمان ملل در گزارش قبلی خود که تابستان گذشته منتشر شد، هشدار داده بودند که دمای کره زمین حدود سال ۲۰۳۰ از حد افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی عبور خواهد کرد. محدود کردن گرمایش کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد هدف بلندپروازانه توافق پاریس بود که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد.
تغییرات آب و هوایی در مناطق مختلف جهان اثرات متفاوتی دارد بطوری که در برخی مناطق موجب گرم شدن بیشتر هوا در برخی مناطق موجب باران های سیل آسا و در برخی نقاط موجب بروز خشکسالی می شود. برخی مناطق از جمله کشورهای جزیره‌ای در منطقه اقیانوس آرام ممکن است در زیر دریاها ناپدید شوند و بسیاری از کشورهای آفریقایی احتمالاً دچار خشکسالی و کمبود مواد غذایی خواهند شد.
اگر دما در ۱.۵ درجه سانتیگراد کنترل نشود و افزایش یابد اروپا در برابر سیل ناشی از بارندگی شدید آسیب پذیر خواهند بود.کشورهای خاورمیانه با موج گرمای شدید روبه رو می شوند و پدیده بیابان زایی سرعت و گسترش می یاید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала