تأثیر خواب بر علایم آلزایمر

CC0 / Pixabay / بیماری آلزایمر
بیماری آلزایمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
اختلالات خواب می‌تواند شدت بیماری آلزایمر را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "alz"، اختلالات خواب می‌تواند شدت بیماری آلزایمر را افزایش دهد. بر اساس یک مطالعه جدید، ریتم شبانه روزی، تجمع یک پروتئین کلیدی را در مغز افراد مبتلا به آلزایمر کنترل می‌کند. محققان پیشنهاد می‌کنند که کنترل ریتم شبانه روزی در افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است به کاهش علائم کمک کند.
افراد مبتلا به بیماری آلزایمر اغلب اختلالات خواب یا اختلالات شبانه روزی را تجربه می کنند که این اختلالات ممکن است شدت بیماری آلزایمر را افزایش دهد.
زوال عقل یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. شایع‌ترین شکل آن، بیماری آلزایمر است. یکی از ویژگی‌های بیماری آلزایمر، اختلال در ریتم شبانه روزی، تغییرات فیزیکی، ذهنی و رفتاری روزانه است که خواب و بیداری ما را کنترل می‌کند.
Пассажир спит в автобусе во время путешествия в никуда в Гонконге  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
چندرسانه ای
سفر در خواب
محققان مکانیسم مولکولی را شناسایی کردند که ممکن است مسئول ارتباط بین بیماری آلزایمر و ریتم‌های شبانه روزی باشد. آلزایمر یک بیماری التهابی عصبی است که با تجمع بتا آمیلوئید مشخص می‌شود. مضرترین آنها بتا آمیلوئید ۴۲ (Aβ۴۲) است. پروتئین‌ها پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهند که بین نورون‌ها جمع شده و عملکرد سلول را مختل می‌کنند.
دانشمندان بر این باورند که رشد پلاک‌های آمیلوئید دلیل اصلی ابتلاء به بیماری آلزایمر است. سلول‌های ایمنی به نام میکروگلیا در پاکسازی پلاک‌های آمیلوئید نقش دارند. این فرآیند که فاگوسیتوز نامیده می‌شود، برای حفظ نورون‌های سالم ضروری است.
محققان با استفاده از سلول‌های موش‌ها دریافتند که فاگوسیتوز در طول روز و شب تغییر می‌کند. هنگامی که فاگوسیتوز قطع می‌شود، به عنوان مثال، با اختلال خواب، Aβ۴۲ ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала