بزرگترین بندر تجاری ایران بعد از انقلاب توسعه یافت + فیلم

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگترین بندر تجاری ایران بعد از انقلاب توسعه یافت + فیلم
بزرگترین بندر تجاری ایران بعد از انقلاب توسعه یافت + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: با اتمام فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌ ها تا ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU محقق می‌شود و ظرفیت کانتینری این بندر تا ۸ میلیون TEU در سال افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از تسنیم، بندر شهید رجایی یکی از نقاط قوت استان هرمزگان محسوب می‌شود که به واسطه قرار گرفتن آن در استان هرمزگان عواید بسیاری را برای کشور به همراه می‌ آورد و در واقع دروازه طلایی تجارت کشور است که با بیش از ۸۰ بندر مهم دنیا ارتباط تجاری دارد و به دلیل قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال جنوب قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند و از همین رو بسیاری از کشورها برای بهره‌ برداری خود خواهان سرمایه‌ گذاری در این بندر استراتژیک هستند.
بندر شهید رجایی تقریبا مولود انقلاب است و بعد از بهره‌ برداری اولیه ۲ طرح‌ بزرگ توسعه‌ای در آن انجام‌ شده‌ و هم‌ اکنون سومین طرح بزرگ توسعه‌ ای با هدف افزایش ظرفیت بندر به سالانه ۸ میلیون TEU کانتینر در حال اجرا است.
علی ‌رضا محمدی کرجی‌ ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بندر شهید رجایی یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور است که در مسیرهای اصلی کریدورهای ترانزیتی شمال و جنوب، شرق و غرب جهت تسهیل ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، افغانستان، پاکستان و عراق قرار گرفته است و از امتیازات مناطق ویژه اقتصادی نیز برخوردار است.
وی افزود: این بندر با بهره‌ مندی از پیشرفته‌ ترین پایانه‌ های کانتینری، به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که با شش و نیم میلیون TEU کانتینر ظرفیت سالانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.
کرجی‌ ران بیان‌ کرد: موضوعی که در سال‌ های اخیر از سوی دولتمردان و صاحب‌ نظران اقتصادی مورد توجه و تاکید قرار گرفته بحث توسعه اقتصاد دریا محور است و بندر راهبردی شهید رجایی نیز به عنوان یکی از بنادر فعال و در عین حال بزرگترین بندر تجاری کشور در سال‌ های اخیر یک حرکت شتابانی به ویژه در بحث توسعه زیرساختی و توسعه دریا محور را در پیش گرفته است.
وی عنوان کرد: اجرای فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی از برنامه‌های مهم در حال اجراست این طرح شامل ادامه اجرای عملیات بتن‌ ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لای روبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد است.
رقابت میان هند و چین بر سر بندر چابهار ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
گزارش و تحلیل
رقابت میان هند و چین بر سر بندر چابهار ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید‌ کرد: افتتاح یک پست اسکله به طول ۴۰۰ متر، محوطه و پس‌ کرانه ترمینال کانتینری به مساحت ۳۱ هکتار و برخی از ساختمان‌ های پشتیبانی، پست‌ های برق شماره یک و دو، سردرب و گیت ورودی و خروجی و پارکینگ مسقف فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و همچنین ادامه و تکمیل پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناورهای تا متراژ ۹۰۰ متر مرتبط با فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پروژه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала