اعلام شرایط اضطراری در کانادا

© AFP 2023 / Charly Triballeauکانادا
کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
نخست وزیر کانادا به منظور پایان دادن به اعتراضات در برخی از گذرگاه های مرزی این کشور و بخش هایی از پایتخت کانادا، شرایط اضطراری اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اطلاع داد که بر اساس قانون شرایط اضطراری، دولت کاناد اقداماتی را در جهت قطع بودجه معترضان ارائه کرده و اقداماتی را برای تقویت اجرای قانون ایالتی و محلی با پلیس فدرال انجام داد.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا بیان داشت: راه‌بندان‌ها دارند به اقتصاد ما ضرر می‌زنند و امنیت عمومی را به خطر می‌اندازند. اجازه تداوم فعالیت‌های غیرقانونی و خطرناک را نخواهیم داد.
در عین حال انجمن آزادی‌های مدنی کانادا اعلام کرد که قانون شرایط اضطراری، زمانی قابل اجراست که حق حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی کانادا در خطر باشد، اما در حال حاضر دولت با چنین تهدیدهایی روبرو نیست، در نتیجه، نباید چنین قانونی به اجرا در می‌آمد.
بازداشت راننده کامیون ایرانی در ترکیه به ظن حمل تجهیزات نظامی از اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اعتراضات کامیونی علیه واکسیناسیون اجباری به فرانسه رسید
اعتراضات "کاروان آزادی" توسط کامیون‌داران کانادا و در اعتراض به لزوم واکسیناسیون رانندگان بین‌مرزی آغاز شد، اما به تدریج همه مخالفان سیاست‌های گوناگون ترودو - از محدودیت‌های همه‌گیری گرفته تا مالیات بر کربن - را به خیابان‌ها کشاند. اعتراصات کامیون‌داران همچنین در نقاطی مانند اسرائیل، فرانسه، استرالیا و نیوزلند نیز صورت گرفته است.
مقامات کانادایی گفته‌اند حدود نیمی از بودجه تظاهرات توسط حامیانی درآمریکا تامین شده است. اخیرا بانکی درتورنتو دو حساب بانکی شخصی را که ۱.۱ میلیون دلار برای اعتراضات دریافت کرده بودند مسدود کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала