کاهش استقبال از تزریق دز سوم در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / علیرضا زالی
علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
زالی: فقط ۳۹ درصد گروه‌های هدف در تهران دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد که تعداد تزریق کنندگان دز سوم واکسن کرونا تا صبح 13 فوریه در تهران به ۳۹ درصد گروه‌های هدف رسیده است.
وی روز 14 فوریه درمورد استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان تهران افزود:"واکسیناسیون دز سوم در روزهای اخیر در تهران با استقبال نسبی شهروندان روبرو شده است. آخرین آمار واکسیناسیون در تهران تا صبح یکشنبه نشان می دهد که تعداد تزریق واکسن کرونا به ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. از این تعداد ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دز اول، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دز دوم و مابقی هم دز سوم را تزریق کردند.
در مطالعات اخیر ثابت شده که تزریق دز سوم واکسن کرونا با هر نوع واکسنی، مرگ و میر، ابتلا به بیماری و بستری شدن در بخش های مراقبت ویژه به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. حتما دز سوم تزریق شود و این اقدام به هیچ وجه به تاخیر نیفتد.
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
دریافت مجوز واکسن های کرونا برای کودکان از WHO
خطر ابتلا به سویه امیکرون در کودکان جدی است. تا روز 13 فوریه، ۱۶۹ کودک مبتلا به امیکرون در مراکز درمانی بستری شدند که از این تعداد حدود ۳۷ نفر در بخش مرافبت های ویژه کودکان بستری هستند. ۱۰۸ بیمارستان استان تهران برای پذیرش بیماران کرونا در حال آماده باش قرار دارند.
همزمان بخش های سرپایی موقت در ۳۸ بیمارستان تهران راه اندازی شده تا در صورت لزوم بار مراجعات و بستری های بیمارستان ها را به حداقل برسانیم.
آمار ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان های تهران همچنان در حال افزایش است. چنان که آمار ورودی بیمار جدید روز شنبه ۲۳ بهمن ماه یک هزار و هفت نفر بودند که از این تعداد حدود ۲۹۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.
تا صبح روز 14 فوریه، تعداد بیماران بستری در مراکز درمان استان به چهار هزار و ۲۵۰ نفر رسید که از این تعداد حدود یک هزار و ۱۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند".
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۱ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۲۸ نفر دز اول، ۵۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۷ نفر دز دوم و ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۹۵ نفر، دز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۱۳۷ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۸۹۰ دز رسیده است. همچنین در شبانه روز گذشته ۳۲۵ هزار و ۵۸۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала