نامه ای با عنوان : یک رئیس جمهور برای تمام کروموزوم ها

© Photo / Courtesy Dr. Azadeh Abbaszadeh Fallah خانم دکتر ایرانی سفیر جهانی بنیاد معلولان سندوم داون شد
 خانم دکتر ایرانی سفیر جهانی بنیاد معلولان سندوم داون شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور مقدونیه شمالی چند روز پیش در یک اقدام تحسین برانگیز به همراه یک دختربچه سندروم داون تا مدرسه رفت.
به گزارش اسپوتنیک بعد از آنکه خبر مربوط به اذیت و آزار دختربچه سندروم داون توسط همکلاسی هایش منتشر شد، رئیس جمهور مقدونیه شمالی استیوو پندارفسکی شخصا دختر بچه را تا مدرسه همراهی کرد.
به همین منظور دکتر آزاده عباس زاده بنیانگذار و موسس سازمان فرشتگان دیوار ۴۷ در ایران با ارسال نامه ای این اقدام رئیس جمهور مقدونیه شمالی را ارج نهاد.
متن نامه به شرح زیر است:
ریاست جمهوری محترم کشور" مقدونیه شمالی "؛
آقای "استیوو پنداروسکی"
یک رهبر سیاسی، در حدود هشتاد سال قبل، بزرگترین قتل عام سیستماتیک جامعه معلولین را طی پروژه ای به نام AktionT4، انجام داد. با دستور مستقیم " Adolf Hitler" در این پروژه حدود 300000 فرد معلول با نیت "اصلاح نژادی" در شش اتاق گاز و با روش غالب استنشاق گاز منواکسید کربن، به قتل رسانده شدند. امروز و پس از گذشت هشتاد سال، همچنان منتظر اعلام رسمی این جنایت، تحت عنوان یک " نسل کشی " از سوی سازمان ملل متحد هستیم، امری که پس از هشتاد سال، همچنان به تحقق نپیوسته است.
و امروز، یک رهبر سیاسی، در سال 2022 و از کشور مقدونیه شمالی به نام Stevo Pendarovski ، بخاطر امیلا، دختر سندروم داون آزار دیده شده در مدرسه، شخصا به دیدارش رفته و شخصا او را تا مدرسه همراهی کرده است.شما خارج از هر حرف و جمله ای، در عمل و نه فقط تحت شعار، به خوبی ثابت کرده اید که یک رهبر سیاسی برای تمامی افراد با هر تعداد کروموزوم هستید، شما ثابت کرده اید که از این ببعد، رییس جمهوری برای تمام اعداد منتسب به کروموزومها هستید و تساوی را در عمل به جهان کروموزومها، آورده اید.
رفتار شما، شایسته بازتاب، تقدیر و ارزش گذاری است.
از شما با تمام وجود سپاسگزاریم.
پیشتر دكتر آزاده عباس زاده، نماينده رسمی ايران در سازمان جهانی "بيليون استرونگز" ( Billion Strongs) از عبد الله شهيد، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل متحد درخواست كرد كه در سطح جهاني قتل عام سیستماتیک معلولین، نسل کشی معلولين توسط هيتلر و نازي ها علنا به رسميت شناخته و یک روز در تقویم سازمان ملل متحد برای گرامیداشت یاد قربانیان این جنایت تعيين شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала