موقعیت هژمونی جهانی آمریکا از دست رفته است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
ایالات متحده هژمونی خود را پس از جنگ های بی معنی در عراق و افغانستان از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، راد درهر، در مقاله ای برای نشریه اAmerican Conservative نوشت: ایالات متحده به دلیل سیاست مداخله در کشورهای دیگر، جایگاه خود را به عنوان هژمون جهانی از دست داده است.
به گفته این روزنامه نگار، ایالات متحده خود را در درگیری های نظامی "بی معنی" در عراق و افغانستان خسته کرده است. وی خاطرنشان می کند که اکنون باید با عواقب انتخاب اشتباهی که در آن زمان انجام دادیم، زندگی کنیم و هیچ مقداری از لاف زدن و خیال بافی نمی تواند وضعیت را تغییر دهد.
در ادامه می نویسد: هیچ کس به واشنگتن این حق را نداد که "تنها داور در روابط بین الملل باشد". او تاکید کرد که آمریکایی‌ها نمی‌توانند این ایده را تحمل کنند که "دشمن قدیمی جنگ سرد"، یعنی روسیه، آمریکا را به اطراف هل می‌دهد، "اما در واقع هیچکس خواهان جنگ نیست.
درهر همچنین تاکید کرد که فدراسیون روسیه از منافع ژئوپلیتیکی خود در مرزهای خود محافظت می کند و واشنگتن نمی تواند خطر آغاز جنگ جهانی سوم به خاطر اوکراین را به خطر بیندازد.
ناتو قصد دارد در صورت لزوم صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
گزارش و تحلیل
آمریکا بر طبل جنگ در شرق اروپا می کوبد
به گفته این روزنامه نگار، روسیه قوی تر از آن زمان است و ایالات متحده عمدتاً به دلیل حماقت خود ضعیف تر شده است. وی در پایان گفت: این نظم جهانی چیست که به ایالات متحده اجازه می دهد تعیین کند که کشورهای دیگر چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند؟
گزارشهایی مبنی بر "برنامه‌های روسیه برای حمله به اوکراین" در پاییز 2021 در رسانه‌های آمریکا منتشر شد. آنها به سرعت مورد توجه سیاستمداران آمریکایی و اوکراینی قرار گرفت. در پس زمینه این اظهارات، کی یف موفق به خرید سلاح های جدیدی از کشورهای ناتو شد.
مسکو گزارش های مربوط به طرح های تهاجمی علیه اوکراین را رد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала