منوی دلاری در رستوران‌های لاکچری تهران +عکس

CC0 / Pixabay / مشتریان رستوران گارسون را به خاطر کندی سرویس کتک زدند + فیلم
مشتریان رستوران گارسون را به خاطر کندی سرویس کتک زدند + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
برخی رستوران‌های لاکچری تهران در منوی خود به ازای فروش هر پرس غذا، دلار دریافت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بررسی‌ منوی یکی از رستوران‌هایی که در برج‌های شمال تهران قرار دارد، نشان می‌دهد ارزان‌ترین خوراکی حداقل هفت دلار قیمت دارد. گران‌ترین غذا که در منوی اصلی آن است با قیمت ۵۰ دلار فروخته می‌شود. (با احتساب نرخ آزاد دلار، این غذا معادل یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان قیمت می‌خورد.)
در همین مورد، سید علی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران‌داران و سلف سرویس، به فروش غذا با نرخ دلار واکنش نشان داد و گفت: "ما در ایران زندگی می‌کنیم و واحد پول ایران هم ریال است. بنابراین غذای رستوران‌ها در تمام نقاط کشور باید بر اساس ریال باشد و نه دلار! ضمن اینکه رستوران‌هایی که در برابر فروش غذا و خدمات‌شان دلار دریافت می‌کنند واحدهای صنفی فاقد پروانه هستند. چنانچه در این زمینه گزارشی به دست ما برسد با سودجویان برخورد می‌شود."
کاربران شبکه‌های اجتماعی به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند و عده‌ای از این کاربران عنوان می‌کنند با ریال پول در می‌آوریم با دلار باید خرج کنیم؟! اگر این روال قرار است شدت بگیرد پس بهتر است حقوق مردم را هم به دلار بدهند و جای تعجب است که چرا دولت و قوه قضاییه جلوی این هنجارشکنی‌ها و این احتکار‌ها را نمی‌گیرد.
کاربرانی نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که این منو‌ها برای مشتری‌های خارجی است و صدرصد چنین رستوران‌های لوکسی پذیرای مشتری‌های خارجی می‌باشد و کاملا مشخص است یک تبلیغ است. جمعی زیادی از کاربران هم عنوان می‌کنند اتفاقا خیلی درست‌تر است واحد پول را دلار کنند چراکه همه‌ی هزینه‌های روزمره ما به دلار است فقط با واحد ریال پرداخت می‌کنیم که به این ترتیب مقایسه‌های قیمتی هم از بین می‌رود و بخشی از مشکلات شهروندان ایرانی حل خواهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала