گزارش و تحلیل

فوربس: ارتش اوکراین برای دفع حمله روسیه از کریمه آماده می شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: ارتش اوکراین برای دفع حمله روسیه از کریمه آماده می شود
فوربس: ارتش اوکراین برای دفع حمله روسیه از کریمه آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
یک کارشناس نظامی بر آن است که علیرغم همه کمک های غرب، توپخانه اوکراینی بسیار عقب تر از روسیه است.
اسپوتنیک به نقل از فوربس می نویسد: تحلیلگران نظامی هشدار می دهند که احتمال گسترش عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین افزایش می یابد.
ارتش اوکراین در انتظار حمله از کریمه نیز می باشد. بنابراین، اوکراین یک تیپ تانک را به تنگه باریکی که شبه جزیره کریمه را به سرزمین اصلی متصل می کند، منتقل کرد. کی یف برای پشتیبانی از تانک ها یکی از پنج تیپ توپخانه خود را در آنجا مستقر کرد. تیپ 55 جداگانه توپخانه نمونه ای از واحدهای توپخانه اوکراینی است که به تجهیزات قدیمی و جدید مجهز هستند.
تیپ 55 توپخانه و یک تیپ تانک ناشناس در اوایل فوریه شروع به حرکت به مواضع کردند. ویدئوی رسمی ام تی – ِال بی، همه جارو زمینی را نشان می دهد که اسلحه ضد تانک ام تی – 12 را حمل می کنند. همچنین در این ویدئو تانک ها، نصب کنندگان میدان مین و توپ های ضد هوایی ZU-23-2 قابل مشاهده است.
آنچه در این ویدیو دیده نمی شود، قوی ترین سلاح موجود در زرادخانه تیپ 55 است: هویتزرهای یدک کش 2A65. تیپ 55 توپخانه جداگانه دارای سه لشکر است که هر لشکر حدود 12 عدد از این هویتزرها دارد که می تواند گلوله 152 میلی متری را در فاصله 29 کیلومتری شلیک کند.
ناتو قصد دارد در صورت لزوم صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
گزارش و تحلیل
آمریکا بر طبل جنگ در شرق اروپا می کوبد
قدرت آتش یک تیپ به سیستم کنترل آتش آن بستگی دارد. طیف گسترده ای از سیستم های تشخیص هدف را می توان در عکس ها و فیلم های رسمی مشاهده کرد. دستگاه های نشانه روی دستی تنها 3 کیلومتر برد دارند اما می توانند بسیار موثر باشند. در سال 2015، در نبرد نزدیک Debaltsevo، خدمه تیپ 55، با پشتیبانی دیدبانان، به یک تانک روسی T-72ضربه مستقیم زدند.
فقط پهپادها می توانند حفاظت قابل اعتمادی را برای ردیاب های آتش نشان دهند. به همین منظور، تیپ 55 پهپادهای بال ثابت Furia را به زرادخانه خود اضافه کرده است. پهپاد ملخی 5 کیلوگرمی می تواند با کنترل رادیویی تا 50 کیلومتر پرواز کند و اهداف را در فاصله تقریباً یک و نیم کیلومتری شناسایی کند. ارتش اوکراین همچنین دارای رادارهای ضد باتری Zoopark-3 است که می تواند موقعیت اسلحه های دشمن را تشخیص دهد.
در حال حاضر، اوکراینی ها سلاح کافی و حتی بیشتر دارند. تیپ 55 با هماهنگی همه سامانه ها می تواند چند صد گلوله 152 میلی متری در دقیقه شلیک کند. اما در سال های اخیر اوکراین با مشکلات زیادی در زمینه تولید و واردات مهمات روبرو بوده است. علاوه بر این، در طول هشت سال جنگ در دونباس اوکراین، جدایی طلبان ضد دولتی و حامیان روسی آنها چند انبار بزرگ مهمات اوکراینی را منهدم کردند. جای تعجب نیست که دولت لهستان با ارسال گلوله های 152 میلی متری به درخواست های کی یف برای کمک پاسخ داد.
بر اساس دکترین نظامی کلاسیک شوروی، که ارتش اوکراین همچنان به آن پایبند است، نیروی جنگی تعیین کننده توپخانه است، نه تانک یا پیاده نظام. بنابراین، ارتشی که سریعتر حرکت می کند، اهداف را سریعتر تشخیص می دهد، سریعتر و با نتایج خوب شلیک می کند، مزیت را کسب خواهد کرد.
روس ها تاکتیک های توپخانه شوروی را به سطح هنر عالی رساندند. سلاح های آنها متحرک است. آنها تعداد زیادی از پهپادهای جنگی مختلفی دارند. آنها از رادارهای زمینی نه تنها برای شناسایی دشمن استفاده می کنند، بلکه حتی سیگنال های تلفن همراه سربازان دشمن را ردیابی کرده و محل کار آنها را ثبت می کنند. شایان ذکر است که در جریان نبرد دِبالتسوو، بازماندگان اوکراینی ادعا کردند که روس ها به ازای هر رگبار شلیک شده توسط توپ هایشان، 10 رگبار توپ شلیک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала