رییس سازمان هواپیمایی ایران دلیل رعایت نشدن برخی پروتکل‌های جدید در پروازها را اعلام کرد

© Photo / Isnaایران ایر تور
ایران ایر تور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
رییس سازمان هواپیمایی ایران گفت: به دلیل اینکه بلیت برخی از پروازها برای ایام تعطیل بالاتر از سقف تعیین شده و حتی بعضا به صورت کامل فروخته شده است، نمی‌توان در این شرایط، پروتکل جدید کرونایی درباره محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را در چنین پروازهایی رعایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش اظهار کرد: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت۶۰ درصدی پذیرش مسافر به مدت دو هفته است و دائمی نخواهد بود. اما از آنجا که بلیت پروازها قبل از این ابلاغیه فروخته شده، امکان اجرای آن وجود ندارد اما اعلام کردیم که در اولین فرصتی که بلیت به مرز ۶۰ درصد رسید، امکان فروش نداشته باشند و سقف فروش را روی این میزان ببندند اما برای پروازهایی که کمتر از این سقف بلیت فروخته بودند.
وی افزود: تابع این ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما با توجه به در پیش داشتن ایام تعطیلی مانند ۱۳ رجب، بلیت برخی از پروازها فروخته شده و نمی‌توانیم تعدادی از بلیت‌های فروخته شده را به مردم بدهیم و تعدادی دیگر را ندهیم. اما آن پروازهایی که تا سقف ۶۰ درصد فروخته بودند را اعلام کردیم که دیگر نمی‌توانید بیشتر از آن بفروشید و باید تا دو هفته آن را رعایت کنند. اما اگر ایرلاینی تا دو هفته پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا بلیت‌های یکی یا چند تا از پروازهایش را فروخته باشد، به دلیل محدودیت‌هایی که گفتیم در واقع نتوانسته پروتکل مورد نظر را رعایت کند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از همان روزی که ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسید، رعایت آن را برای همه ایرلاین‌ها الزامی کردیم، ادامه داد: در صورت بروز تخلف با شرکت‌های هواپیمایی مورد نظر برخورد خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала