داده‌های ایمنی زایی بالای "اسپوتنیک لایت" و آسترازنکا

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسن "اسپوتنیک لایت" در روسیه
ثبت واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
در جمهوری آذربایجان، داده‌های ایمنی زایی بالای "اسپوتنیک لایت" و آسترازنکا ارائه شد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد که ترکیب واکسن آسترازنکا و "اسپوتنیک لایت" ، ایمنی‌زایی بالایی را در تحقیقات کلینیکی در جمهوری آذربایجان نشان داد. بر اساس داده‌های اولیه در تمام 20 داوطلب شرکت کننده در این تحقیق، آنتی بادی نسبت به پروتئین "اس" ویروس "سارس کووید-2" مشاهده شده است.
در اعلامیه مربوطه آمده است:"تحقیقات در آذربایجان در فوریه سال 2021 آغاز شد. بر اساس داده‌های اولیه در تمام 20 داوطلب شرکت کننده در این تحقیق، 100 درصد آنتی بادی نسبت به پروتئین "اس" ویروس "سارس کووید-2" مشاهده شده است.
تا به امروز، 64 داوطلب واکسینه شده‌اند و داوطلبان دیگری برای تحقیقات کلینیکی انتخاب می شوند. آنالیز میان‌دوره‌ای داده‌ها نیز قبلا شاخص بالای ایمنی زایی داروی ترکیبی را نشان داده است: فقدان پدیده های جدی منفی و مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از واکسینه شدن.
Директор института ГУ НИИ эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи, академик РАМН, профессор Александр Гинцбург на пресс-конференции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
جزئیات داروی کرونای مرکز گامالیا
تحقیقات کلینیکی واکسن ترکیبی همچنین در امارات متحده عربی و در آرژانتین انجام می شود و از تأیید رگولاتوری برای انجام این تحقیقات در روسیه و بلاروس برخوردار شده است. برای نخستین بار، استفاده از تقویت ناهمگن در اساس واکسن "اسپوتنیک وی" در مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود (" کوکتیل واکسنی" با استفاده از آدنوویروس انسانی سروتیپ 26-ام به عنوان جزء اول و سروتیپ 5- ام به عنوان جزء دوم).
بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه، اولین بنیاد در جهان بود که ابتکار تحقیقات مشترک در خصوص واکسن ترکیبی از گروه "اسپوتنیک وی" با نوع خارجی را مطرح کرد.
در دسامبر سال 2020، در حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم "گامالیا" و گروه شرکت‌های "ار-فارم"، و شرکت "آسترازنکا"، مموراندوم همکاری برای انجام تحقیقات کلینیکی مشترک ایمنی زایی واکسن ترکیبی "اسپوتنیک لایت" و آسترازنکا را به امضا رساندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала