استفاده موساد از برنامه جاسوسی پگاسوس افشا شد

© Creative Commons موساد
 موساد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
روزنامه هاآرتص افشا کرد که سازمان موساد از برنامه جاسوسی پگاسوس برای هک کردن موبایل ها برخی شخصیت های اسرائیلی استفاده کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، روزنامه‌ هاآرتص به نقل از تعدادی از کارمندان شرکت NSO اسرائیل اطلاع داد که مسئولان موساد چند بار از این شرکت خواستند موبایل‌های افرادی را با استفاده از برنامه پگاسوس هک کند اما دلایل هک کردن و جاسوسی را اعلام نکردند.
کارمندان شرکت سایبری اسرائیل می گویند که کارمندان موساد به صورت مکرر از مقر این شرکت در هرتزلیا برای اطلاع یافتن از برنامه پگاسوس به همراه تعدادی از مسئولان کشورهای خارجی به عنوان بخشی از تلاش برای فروش برنامه به آن‌ها و امضای معاملاتی با کشورهای خارجی بازدید کردند.
موساد و سازمان اطلاعات ترکیه از ترور یک تاجر اسرائیلی توسط ایرانیان جلوگیری کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
رسانه ترکیه ای: موساد و سازمان اطلاعات ترکیه از ترور یک تاجر اسرائیلی توسط ایرانیان جلوگیری کردند
تعدادی از کارمندان NSO اعلام کردند که روابط مستحکمی میان این شرکت و موساد در دوره یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد به ویژه درباره بازاریابی امکانات و برنامه‌های این شرکت در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه وجود داشت.
این روزنامه نوشت که یکبار مسئولان موساد برای فروش برنامه پگاسوس به دستگاه اطلاعاتی یک کشور عربی تلاش کردند اما این تلاش شکست خورد.
دلیل نیاز موساد به خدمات شرکت NSO و کمک گرفتن از برنامه پگاسوس هنوز معلوم نیست. این نهاد امنیتی اسرائیلی توانایی هک کردن موبایل‌ها برای اهداف اطلاعاتی را دارد. ارتش اسرائیل و دستگاه امنیتی و موساد این توانایی‌ها و برنامه‌ها را قبل از تاسیس شرکت NSO ارتقا داده بودند و کارمندان این شرکت از سربازان کارمندان قدیمی این نهاد امنیتی هستند و روش‌های جمع آوری اطلاعات را یاد گرفته و از آن برای ارتقای برنامه‌های پگاسوس استفاده کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала