روسیه: برای کاهش تنش حول اوکراین، ناتو باید از پذیرش کی‌یف خودداری کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که برای کاهش تنش حول اوکراین، کشورهای ناتو باید از پذیرش کی‌یف در این سازمان خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی پولیشچوک، مدیر بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع روسیه اظهار داشت: برای کاهش تنش در اطراف اوکراین، کشورهای ناتو باید از پذیرش کی‌یف در صفوف خود خودداری کنند و طرف اوکراینی باید به وضعیت غیرمتعهد بی طرف بازگردد.
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
واکنش روسیه به خبرپراکنی رسانه‌های غربی درباره "تخلیه" دیپلمات‌های روس از اوکراین
پولیشچوک تصریح کرد: در نهایت، ناتو باید از پذیرش اوکراین در صفوف خود امتناع ورزد. به نوبه خود، کی یف باید به وضعیت بی طرف و غیر بلوکی، که در اعلامیه ۱۹۹۰ درباره حاکمیت دولتی اوکراین تصریح شده است، بازگردد. نیاز به اجرای این اظهارنامه‌ها در سال ۱۹۹۱ در قانون اعلامیه استقلال اوکراین ثبت شده است و قانون اساسی فعلی کشور در سال ۱۹۹۶ حاوی مقرراتی است که در هنگام تصویب آن، شورای عالی اوکراین توسط قانون مذکور هدایت می‌شود.
وی افزود: ما فکر می‌کنیم که این موضوع به طور کامل منافع اوکراین و شهروندانش را تامین و به تقویت امنیت و ثبات منطقه و اروپا کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала