رسانه: بایدن معتقد است روسیه 16 فوریه به اوکراین "حمله" خواهد کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک کنفرانس ویدئویی با رهبران کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و ناتو، تاریخ حمله روسیه به اوکراین را 16 فوریه نامید، اما اروپایی‌ها در ارزیابی زمان‌ و اجتناب‌ناپذیر بودن این حمله با او موافق نبودند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر چنین اظهاراتی را رد کرده بود.
نشریه پولیتیکو خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جو بایدن در جریان گفتگوی یک ساعته خود با رهبران کشوری غربی تاریخ 16 فوریه را ذکر کرده است.
این نشریه به نقل از "مقامات متعدد آمریکایی" ادعا می‌کند که "روسیه 16 فوریه به اوکراین حمله فیزیکی خواهد کرد... و واشنگتن به متحدان خود اطلاع داده است که ممکن است پیش از این یک رشته حملات موشکی و حملات سایبری اتفاق بیفتد". در مطلب منتشره صحت این ادعاها به هیچ شکلی ثابت نشده است.
رسانه‌ها استراتژی آمریکا برای تشدید تنش پیرامون اوکراین را فاش کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
رسانه‌ها استراتژی آمریکا برای تشدید تنش پیرامون اوکراین را فاش کردند
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ که قبلاً به اشتباه از "تهاجم" روسیه به اوکراین خبر داده بود، روز قبل این عقیده را اعلام کرد که "حمله" 15 فوریه انجام خواهد شد. اطلاعات مربوطه را گویا "مقامات" در اختیار این خبرگزاری قرار داده اند، اما مشخص نشده که این مقامات از کدام کشورها هستند، سمت و نام خانوادگی آنها چیست و مدرکی نیز ارائه نشده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: انتشار خبر اشتباه بلومبرگ در مورد آغاز "تهاجم" به اوکراین نشان دهنده خطر اظهارات تهاجمی آمریکا و پایتخت های غرب است و نشان می دهد که چگونه چنین اخباری می توانند منجر به عواقب جبران ناپذیری شود.
پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که واشنگتن همچنان نشانه‌هایی از تشدید بحران در اطراف اوکراین و "کشیدن نیروهای جدید روسیه" به مرزها را مشاهده می‌کند. به گفته وی ، ایالات متحده معتقد است که این "حمله" ممکن است در جریان بازی های المپیک که این روزها در پکن برگزار می شود، رخ دهد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه، در توضیح اظهارات سالیوان خاطرنشان کرد که هیستری کاخ سفید بیش از هر زمان دیگری مشهود است، تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید روش مورد علاقه برای حل مشکلات خودشان است و "تیم تبلیغاتی به رهبری بلومبرگ به همه اینها خدمت می کند."
کی یف و سیاستمداران غربی در ماه های اخیر مدعی شده اند که روسیه در مرز با اوکراین نیرو جمع آوری کرده اما در کرملین تاکید شد، نیروهای مسلح در داخل قلمرو خود حرکت می کنند. این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که اظهارات درباره "تجاوز روسیه" بهانه ای برای افزایش نیروهای ناتو در مناطق مرزی است و این گونه اتهامات مضحک و خطرناک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала