کشف اسناد محرمانه کاخ سفید در منزل ترامپ

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند
ترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرقانونی برخی از اسناد محرمانه دولتی را از کاخ سفید خارج و به منزل شخصی خود انتقال داده است.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا چندین بسته حاوی اسناد مهم و سایر اقلام را به صورت غیرقانونی از کاخ سفید خارج و آن را به خانه خود منتقل کرده است.
به نقل از واشنگتن پست، اداره آرشیو و اسناد ملی آمریکا موفق شد در ماه گذشته این اسناد را از ترامپ باز پس بگیرند. ترامپ طبق قانون موظف بوده بسته های مذکور را به اداره آرشیو ملی تحویل دهد اما از انجام این کار خودداری کرده بود.
این روزنامه آمریکایی نوشت؛ این رویداد به نگرانی‌ها درباره میزان پایبندی دونالد ترامپ به "قانون اسناد ریاست‌ جمهوری" دامن می‌زند.
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
آغاز وعده های انتخاباتی ترامپ
این قانون اداره آرشیو و اسناد ملی را ملزم می‌کند که تمامی یادداشت‌ها، نامه‌ها، نوشته‌ها، ایمیل‌ها و سایر ارتباطات مکتوب مربوط به یک رئیس‌جمهور را نگهداری کند.
خاطرنشان می شود که پس از پایان دوره ریاست جمهوری، دونالد ترامپ به اسنادی دسترسی نداشت که آنقدر محرمانه هستند که فقط دایره بسیار محدودی از افراد مجاز می توانند با او کار کنند. وزارت دادگستری ایالات متحده این موضوع که ترامپ چگونه آنها را از کاخ سفید خارج کرده را بررسی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала