ناتو، نیروهای خود در کشورهای عضو این ائتلاف را در دریای سیاه مستقر خواهد کرد

© REUTERS / Laura Hasaniناتو نیروهای خود را در کشورهای عضو این ائتلاف در دریای سیاه مستقر خواهد کرد
ناتو نیروهای خود را در کشورهای عضو این ائتلاف در دریای سیاه مستقر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
ناتو ادعا می کند که به عنوان واکنش به رفتار تهاجمی روسیه، با استقرار نیروهای خود در رومانی، اسلواکی و بلغارستان موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس DPA در گزارشی می نویسد که ناتو با استقرار نیروها در دو کشور منطقه دریای سیاه - رومانی و بلغارستان و همچنین در اسلواکی موافقت کرد.
پرتال د پی آ در ادامهه گزارش می نویسد: "30 کشور عضو ناتو، این هفته پیشنهاد مربوطه ارتش [ائتلاف ناتو] را به عنوان بخشی از یک فرآیند تصمیم گیری مکتوب پذیرفتند. اکنون وزرای دفاع نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده باید این تصمیم را تایید کنند و پس از آن بیانیه رسمی صادر خواهد شد."
آمریکا آماده است تا با روسیه در مورد امکان بازرسی از تاسیسات دفاعی ناتو گفتگو کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
آمریکا آماده است تا با روسیه در مورد امکان بازرسی از تاسیسات دفاعی ناتو گفتگو کند
بخش عمده ای از این گروه که در کشورهای دارای دسترسی به دریای سیاه مستقر خواهند شد و همچنین نیروی نظامی از ایالات متحده و فرانسه مستقر خواهند شد. چنین اقدامی به عنوان "واکنشی به رفتار تهاجمی روسیه" تلقی می شود.
پیش از این نیروی دریایی آمریکا چهار ناوشکن را برای تقویت گروه دریایی خود به آب های سرزمینی اروپا اعزام کرده است.
فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعلام کرد که هواپیمای B-52H Stratofortress، تجهیزات پشتیبانی و پرسنل بال بمباران پنجم از پایگاه نیروی هوایی مینوت، داکوتای شمالی، امروز در یک مأموریت بمب‌افکن گروه ضربت، به پایگاه فیرفورد انگلستان رسید.
در طی چند ماه گذشته، ایالات متحده امریکا به طور منظم بمب افکن های استراتژیک خود را به پایگاه های پیشروی موقت در اروپا می فرستد، جایی که این بمب افکن ها پروازهای آموزشی از جمله در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала