ذوالنوری : توافق ایران و آمریکا به زودی نهایی خواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران
مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه در مذاکرات حاضر امتیازاتی که میدهیم کمتر و امتیازاتی که می‌گیریم بسیار بیشتر است گفت: با توجه به شرایط داخلی ایران و آمریکا هم‌ اکنون هر دو کشور دنبال توافق نهایی در وین هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: هر چند اقتصاد کشور ما شرطی است و به نحوی به مساله توافق گره خورده و ایران بدنبال رسیدن به توافق است اما در عین حال برای وضعیت عدم توافق هم برنامه دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: در پیش رو بودن انتخابات کنگره، کاهش محبوبیت بایدن و وجود نقاط گریز در توافق هسته ای از مسائلی است که سبب شده آمریکا نیز برای توافق نهایی برجام عجله داشته باشند.
وی اضافه کرد: با طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌های هسته‌ای و غنی سازی ۶۰ درصدی ایران، دست مذاکره کنندگان کشور در برجام پر شده و طرف‌های غربی مجبور به سازش و بازگشت به میز مذاکره شده است.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
بورل درباره مذاکرات وین: طرفین برای توافق آمادگی‌ نشان داده‌اند
ذوالنوری اهمیت بالا بردن غنی سازی از ۴.۲ درصد تا ۶۰ درصد، ادامه داد: وقتی مواضع دولت و مجلس در مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای مشترک باشد، دشمن مجبور به احیای برجام می شود، اگر امروز غرب پای مذاکره آمده بخاطر این است که آنها از بالارفتن درصد غنی سازی نگران شده اند.
وی با اشاره به مذاکرات وین و اهمیت احیای برجام و تلاش مجلس بر از سرگیری توافقنامه های برجامی، افزود: دولت امروز برخلاف دولت قبل تمام بضاعت خود را به برجام گره نزده است و در صورتی که این مذاکرات شکست بخورد با پیش بینی های انجام شده فشار اقتصادی مضاعفی به مردم وارد نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала