دانشمندان هاروارد یک ماهی روباتیک از سلول‌های قلب انسان ساختند

© Fotolia / Mopic Модель робота с искусственным интеллектом
Модель робота с искусственным интеллектом - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه هاروارد نخستین ماهی بیوهیبرید مستقل را از سلول‌های ماهیچه قلب انسان ساختند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه هاروارد و دانشگاه اموری اولین ماهی رباتیک بیوهیبرید کاملا مستقل ساخته شده از سلول‌های ماهیچه قلب انسان، کاغذ و هیدروژل را ایجاد کردند.
این دستگاه ۲۵ میلی گرمی انقباضات ماهیچه‌ای قلب تپنده را بازسازی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در آب شناور شود. نتایج مربوط به این تحقیق در مجله "Science" منتشر شده است.
سگ روباتیک مجهز به تفنگ در آمریکا رونمایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
سگ روباتیک مجهز به تفنگ در آمریکا رونمایی شد
دانشمندان دستگاهی از کاردیومیوسیت‌های مشتق شده از سلول‌های بنیادی انسان ساخته‌اند که حرکت گورخرماهی را تقلید می کند. این ربات بیومکانیکی دارای باله دمی متشکل از دو لایه سلول‌های عضلانی است. این لایه‌ها به شیوه‌ای متضاد عمل می‌کنند: وقتی یک طرف باله کشیده می‌شود، طرف دیگر فشرده می‌شود. کشیده شدن لایه منجر به باز شدن کانال‌های پروتئینی حساس به مکانیسم شده که این باعث انقباض بعدی و سپس کشش می‌شود. این حلقه بسته ۱۰۸ روز عمر باتری دستگاه را فراهم می‌کند.
برای کنترل ثانویه چرخه انقباض-کشش، محققان یک آنالوگ از گره سینوسی قلب از کاردیومیوسیت ها ساختند - گره G، که سیگنال های الکتریکی را به عضلات باله می فرستد و به عنوان یک ضربان ساز عمل می کند. گره Gخودمختار و دولایه با هم حرکات سریع بدن و باله خود به خود اما هماهنگ ایجاد کردند. در نتیجه، ماهی ربات گره Gسرعت شنای خود را به بیش از یک طول بدن در ثانیه (۱۵ میلی متر در ثانیه) افزایش داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала