افزایش محسوس قیمت نفت سنگین ایران

© Depositphotos.com / Maxxyustasافزایش محسوس قیمت نفت سنگین ایران
افزایش محسوس قیمت نفت سنگین ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته حدود 11 دلار یا ۱۴.۶ درصد رشد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در ژانویه به ۸۵ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید که ۱۰ دلار و ۹۱ سنت معادل ۱۴.۶ درصد در مقایسه با قیمت ۷۴ دلار و ۶۸ سنت دسامبر افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۲۲ ژانویه، به ۸۵ دلار و ۵۹ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۵۴ دلار و ۳۸ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.
 سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
جلیلی: یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نفت می‌فروشیم
ارزش سبد نفتی اوپک در ژانویه رشد قوی داشت و ۱۱ دلار و سه سنت معادل ۱۴.۸ درصد در مقایسه با دسامبر افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۲ به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۴ دلار و ۳۸ سنت در سال ۲۰۲۱ رسید.
طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در ژانویه به ۲۷.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۰۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با دسامبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در نیجریه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت افزایش پیدا کرد اما در ونزوئلا، لیبی و عراق کاهش داشت. تولید نفت ایران ۲۱ هزار بشکه در روز در ژانویه نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۲.۴۸۲ میلیون بشکه در روز به ۲.۵۰۳ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала