کاهش قیمت نفت تحت تاثیر مذاکرات برجام

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت
 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
قیمت نفت پس از رشدی که شب گذشته تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا داشت، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا بودند، اندکی کاهش پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با هفت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۱ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.
احیای قوی تقاضا برای نفت از رکود ناشی از پاندمی کووید ۱۹، بازار جهانی را با کمبود عرضه روبرو کرده و سطح ذخایر در قطبهای سوخت کلیدی جهان در پایینترین رکورد چند ساله قرار دارند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم فوریه به میزان ۴.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۱۰.۴ میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز افزایش ذخایر به میزان ۳۶۹ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت به میزان ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به ۲۴۸.۴ میلیون بشکه رسید. ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان ۹۲۹ هزار بشکه کاهش داشت.
آمار رسمی نشان داد فرآورده های آمریکایی تامین شده که بهترین معیار سنجش تقاضاست، در چهار هفته گذشته به ۲۱.۹ میلیون بشکه در روز رسیده که تحت تاثیر فعالیت اقتصادی قوی در سطح ملی بوده است.
واردات نفت خام به آمریکا به میزان ۱.۴۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما به میزان ۲.۸ میلیون بشکه کاهش داشت.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
وزیر نفت ایران: آماده بازگشت به بازار نفت جهان هستیم
در این بین، سرمایه گذاران به دقت به نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا چشم دوخته اند که هفته جاری ازسرگرفته شد. توافق هسته ای می تواند به لغو تحریمهای آمریکا علیه فروش نفت ایران منتهی شده و کمبود عرضه جهانی را تسهیل کند.
همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی درباره تامین انرژی و تحولات در منطقه خاورمیانه شامل تحولات ایران و یمن گفت و گو کردند.
بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، ملک سلمان درباره حفظ توازن و ثبات بازارهای نفت صحبت کرد و بر ضرورت حفظ توافق عرضه اوپک پلاس تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала