مسکو هماهنگی بین روسیه و ایران را مهم ارزیابی کرد

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
اولیانوف: هماهنگی بین روسیه و ایران برای پیشرفت در مذاکرات برجام مهم است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز پنجشنبه گفت که هماهنگی بین هیئت‌های روسیه و ایران برای پیشرفت در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ضروری است.
هشتمین دور مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) روز سه شنبه در وین از سر گرفته شد، اما کمیسیون مشترک هنوز به طور رسمی تشکیل جلسه نداده است.
اولیانوف در توییتر خود نوشت: "من با باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایرانی دیدار کردم. تماس های نزدیک و هماهنگی بین هیات های ما برای پیشرفت در مذاکرات وین بسیار مهم است."
روز قبل، اولیانوف با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برای مذاکرات وین ملاقات کرد، که در آن دیپلمات ها بر لزوم تشدید مذاکرات و جستجوی راه ها و ابزارهای خلاقانه برای حل و فصل مسائل باقی مانده به منظور هموار کردن راه برای بازسازی توافق کردند.
در حال حاضر مذاکراتی در وین برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در جریان است. در 27 دسامبر، دور هشتم آغاز شد. حتی در دور هفتم، در آذرماه، طرفین بر سر دو پیش نویس توافق به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را در آن گنجانده بود. به گفته باقری کنی، نماینده ایران، مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشرفت در وین را اندک ارزیابی کرد و از تهران خواست این موضوع را جدی بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала