گزارش و تحلیل

فوت ۱۳۰ بیمار کرونایی دیگر، اومیکرون می تازد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
پس از گذشت مدت ها از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان اکنون سویه امیکرون این ویروس بار دیگر در جهان فراگیر شده و این بار سنین کمتر را در خطر ابتلا قرار می دهد بر اساس گزارش ها نوزادان و کودکان آمار ابتلای بالایی نسبت به دیگر سویه ها در اومیکرون دارند.
دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته آمار بستری بیماران امید رو نسبت به روزهای گذشته را سه برابر عنوان کرد و این روند را تصاعدی توصیف کرد.
وی افزود: با توجه به خفیف بودن سویه اومیکرون، توصیه می کنیم مردم حتی الامکان تا زمانی که بیماری تشدید نشده به مراکز ما مراجعه نکنند و در صورت ابتلا در خانه خود را قرنطینه کنند ولی اگر بیماری تشدید شد فرصت را برای مراجعه به مراکز ما از دست ندهند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران امنیت تزریق واکسن را بسیار بالا دانسته و تاکید کرد:
ما شاهد کاهش 10 برابری بستری و فوتی در افراد واکسن زده به نسبت افرادی هستیم که واکسن نزده اند، بنابراین از مردم می خواهیم در زدن واکسن اهمال نکنند.
اگر به اومیکرون مبتلا شدید، این خوراکی ها را حتما بخورید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اگر به اومیکرون مبتلا شدید، این خوراکی ها را حتما بخورید
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:
تا کنون ۶۱ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۰۰ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۱۴ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۱۴ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۳۸۶ هزار و ۷۰۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۵۵ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۲۳۸ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سه هزار و ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۴۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала