فروش چه چیزهایی در غرب به رهبر کره شمالی ممنوع است؟

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون رهبر کره شمالی
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
مشخص است که خرید چیزهایی مانند آی پد، اتومبیل رولزرویس، انواع کیف های گران قیمت و غیره برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و سایر شهروندان این کشور ممنوع شده است.
به گزارش اسپوتنیک، همچنین نمی توان تعدادی از کالاها را از طریق اینترنت به رهبر کره شمالی فروخت. دلیل این امر با نگاهی به تاریخ مشخص می شود.
کره شمالی به طور کلی برای مدت طولانی تحت تاثیر تحریم ها قرار داشته است. این دوره در دهه 1950 با جنگ کره آغاز شد. دولت کمونیستی خاندان کیم هرگز کره جنوبی را به رسمیت نشناخت. در دهه 1980، پس از بمباران اهدافی در کره جنوبی، ایالات متحده تحریم ها را تشدید و کره شمالی را "حامی تروریسم" اعلام کرد.
کره شمالی آمریکا را تهدید به اقدام موشکی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
کره شمالی آمریکا را تهدید به اقدام موشکی کرد
در سال 2003، کره شمالی از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خارج شده و آزمایش های خود را آغاز کرد. این بار تحریم ها علیه کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. آنها در درجه اول مربوط به فروش سلاح هستند، اما شامل موارد دیگری نیز می شوند. از جمله این تحریم ها و ممنوعیت ها به فروش کالاهای لوکس، دارایی های مالی، سفر مقامات ارشد کره شمالی مربوط می شون.د
با این حال رهبرکره شمالی همچنان موفق شد تحریم های بین المللی را دور بزند و یک رولزرویس سفارشی خریداری کند. این امر از جمله به لطف نقل و انتقالات ارزی امکان پذیر شد که با کمک آن امکان خرید مخفیانه وجود داشت. گزینه دیگر از طریق شرکت های جعلی است.
به طور کلی، در ایالات متحده و اتحادیه اروپا لیستی از کالاهایی وجود دارد که نمی توان آنها را به کشوری که تحت تحریم قراردارد، فروخت. از جمله آنها می توان به سلاح، منابع انرژی (نفت، زغال سنگ، و غیره)، سیگار و کیف های گران قیمت، اتومبیل های لوکس (مانند رولزرویس)، قایق های تفریحی، تجهیزات (کامپیوتر)، خاویار و غیره اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала