شرکت‌های اسرائیلی تلفن‌های همراه دیوان پادشاهی اردن را هک کردند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت‌های اسرائیلی تلفن‌های همراه دیوان پادشاهی اردن را هک کردند
شرکت‌های اسرائیلی تلفن‌های همراه دیوان پادشاهی اردن را هک کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، دو شرکت اسرائیلی تلفن‌همراه شماری از شهروندان اردنی از جمله افرادی در دیوان پادشاهی این کشور را هک کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای خبری عمون اردن اعلام کرد، به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد ۲شرکت اسرائیلی ۸ هزار تلفن همراه در جهان از جمله ۲۰۰ تلفن همراه در اردن را هک کردند.
بر اساس این گزارش، تلفن‌های همراه افرادی در دیوان پادشاهی اردن، کمیته المپیک، "مصطفی حمارنه" از شخصیت‌های سیاسی بارز این کشور، "هاله عاهد" از فعالان اردنی و همچنین تلفن‌همراه همسر "جمال خاشقچی" روزنامه‌نگار فقید عربستانی هک شدند.
رسانه: هکرهای ایرانی دو روزنامه اسرائیلی را هک کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
رسانه: هکرهای ایرانی دو روزنامه اسرائیلی را هک کردند
این گزارش می افزاید: هاله عاهد و همچنین مصطفی حمارنه تأیید کردند که تلفن‌ همراه‌شان هک شده است.
حمارنه در این خصوص گفت: از ماه فوریه گذشته تا بیست و سوم ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت سازنده تلفن‌همراهش به صورت پیوسته به او درباره هک گوشی هشدار داده است.
وی افزود: شماره تلفن‌ها، تصاویر، برنامه "واتساپ"، پیامک‌ها، ایمیل ها و دیگر برنامه‌های کاربردی نصب شده در تلفن‌همراهش هک شده‌اند.
رسانه اردنی افزود: کمیسیون امنیت داخلی پارلمان اسرائیل درباره صحت و سقم این خبر، جزئیات آن و همچنین نهاد، یا فرد وابسته به آن‌ها تحقیقاتی را آغاز کرده است.
یک منبع آمریکایی که این اطلاعات را در اختیار تارنمای خبری عمون قرار داده به این رسانه اردنی گفته است که نمی‌داند آیا شرکت سازنده جاسوس‌افزار "پگاسوس" با گروه‌هایی در اردن برای هک تلفن‌های همراه همکاری داشته است یا خیر.
جنجال بر سر نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس حدود پنج ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.
تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری اسرائیلی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی وهمچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала