در آمریکا سناریوی جنگ هسته ای احتمالی را فاش کردند

CC0 / Pixabay / در آمریکا سناریوی جنگ هسته ای احتمالی را فاش کردند
در آمریکا سناریوی جنگ هسته ای احتمالی را فاش کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
در ایالات متحده سناریوی وحشتناک جنگ هسته ای با روسیه را فاش کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر ایرا هلفاند، جایزه صلح نوبل 1985، در مقاله ای برای The Nation می نویسد: بحران کنونی بین غرب و روسیه خطرات وحشتناکی برای کل کره زمین را تهدید می کند، بنابراین طرفین باید رویکرد خود را نسبت به یکدیگر تغییر دهند.
نویسنده به وضعیت پیرامون اوکراین پرداخت و پیشنهاد کرد که اگر بحران کنونی به جنگ بین مسکو و کیف منجر شود، چه سرانجامی ممکن است داشته باشد. بنابراین، به گفته وی، درگیری با استفاده از سلاح های متعارف، یک فاجعه انسانی با هزاران قربانی و میلیون ها پناهنده را تهدید می کند.
این دانشمند هشدار داد: با این حال، اگر درگیری به خارج از مرزهای اوکراین گسترش یابد، ناتو وارد خصومت خواهد شد و جنگ بزرگی با دخالت نیروهای هسته‌ای و خطر واقعی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آغاز خواهد شد.
سرباز ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
ارزیابی نیویورک تایمز از قربانیان احتمالی در جنگ اوکراین و روسیه
هلفند خاطرنشان کرد که روسیه 3500 سلاح هسته ای، ایالات متحده دارای 1750 کلاهک آماده استفاده و متحدان واشنگتن در ناتو فرانسه و بریتانیا 400 کلاهک دیگر دارند. به گفته این دانشمند، انفجار یک بمب هسته ای 100 کیلوتنی بر فراز مسکو 250 هزار قربانی خواهد داشت، حمله مشابه به واشنگتن باعث مرگ 170 هزار نفر می شود. با این حال، درگیری تنها به یک رویداد محدود نخواهد شد و از کلاهک های بزرگتر استفاده خواهد شد.
مولف تصریح کرد: موشک‌های اس‌اس-18 ام‌6 روسی با 460 بار گرما هسته‌ای بازدهی بین 500 تا 800 کیلوتن دارند و سرجنگی W88 نصب شده روی زیردریایی‌های تریدنت آمریکا 455 کیلوتن است.
او با استناد به گزارشی در سال 2002، 78 میلیون تلفات آمریکایی را در نیم ساعت اول اعلام کرد، اگر روسیه حتی از 300 کلاهک استفاده کند. تقریباً کل زیرساخت های کشور نیز از بین خواهد رفت: امکانات حمل و نقل، پزشکی، مواد غذایی.
هلفند هشدار داد: "در عرض چند ماه پس از حمله، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ایالات متحده بر اثر گرسنگی، بیماری تشعشع و بیماری‌های همه‌گیر خواهند مرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала