مقام ایرانی: برای وام ازدواج 120 میلیونی منابعی پیش‌بینی نشده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مقام ایرانی: برای وام ازدواج 120 میلیونی منابعی پیش‌بینی نشده است
مقام ایرانی: برای وام ازدواج 120 میلیونی منابعی پیش‌بینی نشده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران : خیلی از افراد از سال 1397 به بعد در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران گفت: با توجه به تورم موجود در کشور و گرانی وسایل موردنیاز برای تشکیل زندگی، افزایش مبلغ وام ازدواج به 120 میلیون تومان رقم مناسبی نیست و تقریبا 30 تا 40 درصد از هزینه‌های تشکیل زندگی را تامین نمی‌کند. از سوی دیگر، با اینکه رقم افزایش یافته در مقابل تورم ناچیز است اما باید برای پرداخت همین مبلغ نیز منابعی وجود داشته باشد.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ایران با بیان اینکه منابع فعلی بانک‌ها پرداخت افزایش وام ازدواج به 120 میلیون تومان را پوشش نمی‌دهد، گفت: اکنون منابع پرداخت وام ازدواج 70 میلیونی محدود است و بانک مرکزی نیز سامانه ثبت‌نام وام ازدواج را متناسب با حجم وصولی بانک‌ها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه باز نگه می‌دارد تا مردم بتوانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند.
جمشیدی افزود: افزایش وام ازدواج به 120 میلیون تومان گرچه ناچیز است اما چون برای پرداخت مبالغ کمتر منابع وجود نداشت و برای پرداخت این افزایش مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است، صرفا توقع ایجاد می‌کند که پاسخی برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر، این موضوع موجب می‌شود تا هجمه‌های منفی بیشتری نسبت به بانک‌ها شکل بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала