چگونه کودک درونمان را زنده نگه داریم +عکس، ویدئو

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Папа с ребенком катаются с горки в парке "Ходынское поле" в Москве
Папа с ребенком катаются с горки в парке Ходынское поле в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
کشف دوباره ویژگی‌های کودکی‌تان، زندگی‌تان را مفرح‌تر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از راه رفتن مرد میانسال لبه جدول خیابان منتشر شده که زمین خوردن و سماجت برای پیمودن قدم زدن لبه جدول و زنده بودن کودک درون او، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
این ویدئو مربوط به مرد میانسالی که با سماجت برای عبور از لبه جدول تلاش می‌کند و سرانجام بر زمین می‌افتد. کاربران عنوان می‌کنند این ویدئو نشان دهنده زنده بودن کودک درون آقایان است. در برخی از سایت‌های روانشناسی توضیحاتی در این باره عنوان شده است. اگر می‌خواهید زندگی خوب و شادی داشته باشید سعی کنید کودک درونتان را همیشه زنده نگه دارید و به او پر و بال دهید. همچنین برای این‌که بتوانید شادتر زندگی کنید اجازه ندهید هیچوقت کودک درون‌تان بزرگ شود و همیشه آن را فعال نگه دارید. ویژگی‌های کودکی‌تان می‌تواند زندگی فعلی شما را بسیار مفرح‌تر کند زیرا کودک درون، بخش شاد درون ما محسوب می‌شود که به ما انرژی و انگیزه و نیروی حیات می‌بخشد. برای بیدار کردن کودک درون‌تان باید این کارها را انجام دهید.
باور داشته باشید که هر چیزی امکان دارد: اگر از یک کودک درباره شغل مورد علاقه‌اش بپرسید از او جواب‌هایی مانند آتش‌نشان یا دامپزشک و یا دکتر دریافت می‌کنید. اینگونه پاسخ دادن کودکان به این دلیل است که او باور دارد که خودش و تمامی آدم‌ها می‌توانند هر چیزی که انتخاب می‌کنند، به دست آورند و توانایی‌اش را دارند. اما در زندگی ما بزرگسالان لحظه‌هایی وجود دارد که یادآوری این موضوع که پُر از پتانسیل‌های نامحدود هستیم را فراموش می‌کنیم و از تلاش برای رسیدن به هدف‌مان کنار می‌کشیم و شرایط را ناعادلانه قضاوت می‌کنیم، اما بچه‌ها قضاوت نمی‌کنند، رویکرد آنها نسبت به هر چیزی مثبت است. بنابراین سعی کنید در تمام جوانب زندگی‌تان، این نگرش مثبت و فعال را حفظ کنید و در مراحل کاری و تمامی جوانب زندگی خوشبین باشید.
قدرت بازی کردن را درک کنید: موفق‌ترین افراد بزرگسال در زندگی‌شان علاوه بر راه اندازی یک کسب و کار جدی، مانند کودکان اوقات خود را با بازی و تفریح پُر می‌کنند و بازی را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. آلبرت انیشتین می‌گوید: "بازی کردن بزرگ‌ترین شکل تحقیقات است." پس تحقیقات را آغاز نمایید. بعد از تایم کاری‌تان، برنامه‌ریزی کنید تا یک ورزش گروهی انجام دهید و یا در اوقات بیکاری‌تان با دوستان خود جمع شوید و یک دست شطرنج‌بازی کنید و یا به تماشای فیلم‌های خنده‌دار بنشینید، با این تفریح‌های کوچک اما تاثیرگذار، اعتماد به نفس شما بالا خواهند رفت، ارتباط‌های اجتماعی‌تان تقویت و تا استرس‌ شما کم شده و موجب خلاقیت شما می‌شود.
در لحظه غرق شوید نه در گذشته یا آینده: بسیاری از بزرگسالان همزمان چند کار را با یکدیگر انجام می‌دهند و به همین علت تمرکز زیادی روی کارهای خود ندارند اما اغلب کودکان یک کار را انتخاب می‌کنند و تا آن را تمام نکنند سراغ کاری دیگر نمی‌روند و همه توجه خود را صرف آن کار می‌کنند تا از آن لذت ببرند و موجب شادی عمیق‌شان شود.
پس اگر به بهانه شلوغ بودن سرتان، خودتان را درگیر چند کار همزمان می‌کنید، یعنی در لحظه نیستید و بهتر است دست از تفکر وسواس گونه در مورد حوادث دیروز بردارید و اتفاقات در لحظه اطراف‌تان را ببینید. پس نگران لیست‌های بی‌پایان نباشید و یکی را انتخاب کنید و تا وقتی آن کارها را به اتمام نرساندید به سراغ دیگری نروید. زیرا در صورتی که ذهن شما فقط درگیر یک کار باشد، کیفیت عملکردتان بالا خواهد رفت و با تمرکز بیشتری آن را انجام می‌دهید و در آن موفق می‌شوید و از خود رضایت خاطر دارید.
کمی خجالت را کنار بگذارید: از کودکان الگو بگیرید و مانند آن‌ها با دیگران راحت برخورد کنید اما این راحت بودن به این معنا نیست که با آن‌ها بی‌محابا و نامناسب رفتار کنید و ناهنجار رفتار نمایید بلکه باید همان‌گونه که با آن‌ها راحت هستید شخصیت خود را حفظ کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала