سفته و برات در ایران الکترونیکی می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفته و برات در ایران الکترونیکی می شوند
سفته و برات در ایران الکترونیکی می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
خاندوزی: با صدور سفته الکترونیکی امکان جعل اسناد به صفر می‌رسد که این باعث گره‌گشایی بخشی از مسایل اقتصادی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت 24 ساعته خبر داد.
وی با حضور در مراسم بهره برداری سامانه‌های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران افزود: یکی از این سامانه‌ها در حوزه خزانه‌داری کشور و سامانه‌های دیگر در حوزه رصد بدهی‌های دولت و اوراق دولتی بوده و به دولت این جازه را می‌دهد که صفر تا صد بدهی‌های دولت و اوراق دولتی را رصد و پیگیری کند. همچنین این سامانه‌ها موضوع ارائه تسهیلات به بخش اشتغال را رصد می‌کنند و به دولت این امکان را می‌دهند که نظارت دقیقی دراین حوزه‌ها داشته باشند.
وزیر اقتصاد ایران با بیان اینکه از طریق این سامانه‌های جدید نظارت بر خط و آنلاین را برای دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده‌ایم ادامه داد: با رونمایی‌های امروز از سامانه‌های جدید خبر خوش ما این است که مردم از فردا می‌توانند به صورت اینترنتی و غیرحضوری و به صورت 24 ساعته نسبت به خرید سفته اقدام کنند.
خاندوزی درباره خرید غیرحضوری سفته و برات اظهار کرد: کاربران عمومی از هر کجایی که هستند و از منزل و محل کار خود بدون مراجعه به شعب یا واحدهای فروش سفته، امکان خرید سفته را خواهند داشت. همچنین امکان صدور هر پنج مرحله پس از فروش سفته هم بدون حضور به شعب بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود یعنی افراد می‌توانند به صورت 24 ساعته و آنلاین ظهرنویسی سفته را هم انجام دهند.
وزیر اقتصاد ایران با بیان این که در حال حاضر سه بانک دولتی خصوصی و قرض الحسنه این خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند گفت:‌ بانک ملی، بانک قرض الحسنه رسالت و بانک آینده از فردا به صورت برخط و 24 ساعته سفته صادر می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала