روسیه و ایران در لیست "دشمنان" آمریکا

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
روسیه و ایران در لیست سه کشوری قرار گرفتند که آمریکا، آن‌ها را دشمن می‌داند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " پولیتیکو"، روسیه و ایران در لیست سه کشوری قرار گرفتند که آمریکا، آن‌ها را دشمن می‌داند. بر طبق نظرسنجی انجام شده توسط نشریه "پولیتیکو" به همراه شرکت Morning Consult، 49 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، روسیه را دشمن می دانند.
مطابق با داده‌های این شرکت، فقط 3 درصد از شرکت کنندگان، روسیه را متحد می دانند و 10 درصد دیگر " کشور دوست، اما نه متحد" و 24 درصد دیگر، روسیه را "کشور غیردوست اما نه دشمن" دانستند.
بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی، برخورد منفی نسبت به کره شمالی نشان دادند (64 درصد) و 51 درصد آنها، ایران را دشمن آمریکا و 44 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور، چین و عراق را دشمن نامیدند.
پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمن نیست، بلکه برخی روسیه را مخالف خود می پندارند
بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که کنگره آمریکا باید "تحریم‌های سختی" علیه روسیه وضع کند تا مانع از حمله روسیه به اوکراین شوند". 34 درصد کاملا از این ایده حمایت می کنند و 29 درصد تا حدودی موافق آن هستند. 16 درصد مخالف تحریم هستند.
این نظرسنجی در روزهای 6-5 فوریه سال 2022 برگزار شد و 2005 نفر در آن شرکت کردند.
در این اواخر، کشورهای غربی در خصوص گویا تلاش های "تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده و روسیه را با تحریم های شدید جدید تهدید می کنند. مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که هیچ کشوری را تهدید نمی کند و قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و اعلامیه ها از این نوع فقط به عنوان بهانه ای برای استقرار هرچه بیشتر ابزارآلات جنگی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه منتشر می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала