حواشی برخورد فیزیکی مامور شهرداری تبریز با شهروند دستفروش معلول +ویدئو، عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh اعلام جزئیات پرداخت "عیدی" مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در ایران
اعلام جزئیات پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
حرمت‌شکنی مامور شهرداری تبریز با شهروند دستفروش معلول واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته ویدئویی از درگیری یکی از ماموران سد معبر شهرداری منطقه سه تبریز با یک دستفروش که گفته می‌شود دارای معلولیت بود در صفحات اجتماعی منتشر شده و حواشی بسیاری پیرامون آن شکل گرفته است.
غلامرضا احمدی، نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در رابطه با این اتفاق عنوان کرد: "ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر برخورد غیراخلاقی یکی از نیروهای شهرداری با یک فرد معلول دستفروش منتشر شد که خلاف موازین اسلامی بود. این رفتار، باعث مخدوش شدن چهره شهرداری و نیروهای خدوم شهرداری شد. در کنار برخورد جدی و سریع با عوامل این رفتار ناپسند، دلایل بروز این قبیل رفتارها بایستی ریشه‌یابی شود تا شاهد تکرار این قبیل رفتارهای زشت و غیرانسانی نباشیم. از شورا و شهرداری انتظار است در شهر، ادب و شاهد چنین رفتارهایی نباشیم. همکاران ما در شهرداری چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کنند."
روابط عمومی شهرداری تبریز ضمن محکوم کردن اقدام یکی از عوامل سد معبر (مسئول تخلفات منطقه) در اطلاعیه‌ای نوشت: "جلسه فوری در محل شهرداری در مورد اتفاق رخ داده برگزار و تصمیمات زیر اتخاذ شد."
به دستور شهردار کلانشهر تبریز و تاکید شهردار منطقه فرد خاطی از مسئولیت خود عزل و مقرر شد شهرداری منطقه نسبت به برخورد انضباطی شامل تعلیق فرد خاطی تا مشخص شدن کلیات ماجرا و همچنین دلجویی و تفقد از فرد معلول به‌ خاطر نحوه برخورد عوامل سد معبر در اسرع وقت اقدامات مناسب را معمول دارد. البته با وجود تذکرات چندین باره ماموران شهرداری این فرد نسبت به رفع سد معبر خودداری کرده است. رسالت اصلی شهرداری تبریز حفظ ارزش‌ها و احترام به شخصیت والای انسانی است از همین‌رو از هرگونه رفتاری که باعث خدشه‌دار نمودن حیثیت، شأن و کرامت انسانی گردد به شدت مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.
غالب کاربران واکنش‌های بسیار منفی به این موضوع نشان دادند و عنوان کردند جای تاسف دارد که به جای همدردی با همشهری و فردی که از روی ناچاری اقدام به دستفروشی می‌کند این چنین برخورد شود. این کاربران ضمن اینکه معتقدند با فرد خاطی باید برخورد جدی شود تا درسی برای سایر ماموران شهرداری باشد که با همه‌ی شهروندان رفتار شایسته داشته باشند؛ خوشحالند از اینکه شهرداری تبریز به سرعت به این موضوع رسیدگی کرد و به این مسئله بی‌تفاوت نبودند. و به دنبال این اتفاق شهروندان تبریزی اقدام به دلجویی از دستفروشان شهرشان کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала