از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین

© Photo / IRNAاز سرگیری دور هشتم مذاکرات وین
از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
هیأت مذاکره‌کننده ایران نیز به ریاست علی باقری امروز برای ادامه دور هشتم گفتگوها وارد وین شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و "انریکه مورا" هماهنگ‌کننده گفتگوها از سر گرفته شد.
خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران دیروز درباره از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین از سه‌شنبه خبر داد و گفت: هیأت مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران که برای مشورت‌های لازم چند روزی در تهران بود، روز سه شنبه عازم وین خواهد بود. انتظار است که همه هیأت‌ها فردا به وین برگردند و گفتگو‌ها از سر گرفته شود.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز هم امروز در توئیتر خود نوشت: دولت فعلی آمریکا تاکنون با تداوم سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران تلاش کرده اهدافی را که او با قلدری نتوانست محقق کند با ارائه وعده‌های بی‌پشتوانه تامین کند. بدون خروج واشنگتن از توهمات کنونی، مسیر مذاکرات وین هموار نمی‌شود.
با پیشرفت مذاکرات در وین و انجام گفت‌وگو‌های فنی مفصل و طولانی به ویژه در دور‌های هفتم و هشتم، هیات‌های مذاکره کننده در وین، اوایل هفته گذشته به پایتخت‌ها برگشتند تا در خصوص مسائل باقی مانده به جمع بندی رسیده و تصمیم‌های سیاسی بگیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала