هشدار آمریکا در وقوع حادثه قریب الوقوع طبیعی

© AFP 2023 / Glyn Kirkهشدار آمریکا در وقوع حادثه قریب الوقوع طبیعی
هشدار آمریکا در وقوع حادثه قریب الوقوع طبیعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
در مقاله ای که در Nature Climate Change به ثبت رسیده است، ذکر شده، که گرم شدن کره زمین و رشد جمعیت تا اواسط قرن بیست و یکم منجر به خسارات بزرگ ناشی از سیل در ایالات متحده خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر، خطر سیل در غرب به طور غیرقابل قبولی بالا است. پل بیتس پروفسور هیدرولوژی، گفت: تغییرات آب و هوا و رشد جمعیت، خسارات ناشی از این فجایع را به شدت افزایش می دهد.
به گفته دانشمندان، افزایش دمای زمین منجر به افزایش ۲۵ درصدی خسارات ناشی از سیل در ایالات متحده خواهد شد. اکنون کشور سالانه ۳۲ میلیارد دلار از این پدیده طبیعی ضرر می کند و تا سال ۲۰۵۰ این رقم می تواند به ۴۰ میلیارد دلار برسد.
کارشناسان هشدار می دهند که در عین حال، بار مالی سنگین بر دوش فقیرترین اقشار مردم خواهد بود.
طوفان های استوایی، بالا آمدن سطح آب دریاها و بدتر شدن آب و هوا خانه ها و مشاغل را ویران می کند. همانطور که دانشمندان انتظار دارند، تا اواسط قرن حدود هفت میلیون آمریکایی از سیل رنج خواهند برد - این ۹۷٪ بیشتر از اکنون است. ساکنان ساحل شرقی ایالات متحده بیشترین خسارت را متحمل خواهند شد، در تگزاس و فلوریدا، فراوانی سیل تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
برای کاهش اثرات گرمایش جهانی، ۱۹۰ کشور در سراسر جهان توافقنامه آب و هوای پاریس را در دسامبر ۲۰۱۵ امضا کردند. این یک برنامه اقدام برای مهار افزایش دما در این سیاره تعریف می کند.
این توافق به معنای حذف کامل سوخت های فسیلی نیست. با این حال، همه طرف‌ ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای، ارتقای فن‌ آوری، سازگاری با تغییرات آب و هوا و روی آوردن به منابع انرژی تجدید پذیر اقدام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала